Határozatlan ideig nem járnak közvetlen vonatok Eger és Budapest között

By 2018. október 18. Közlekedés
closeEz a bejegyzés régen lett közzétéve, tartalma emiatt már érvényét veszthette.

Augusztus végén írtuk, hogy felújítási munkálatok miatt szeptembertől-novemberig megszűnnek a közvetlen vonatok Eger és Budapest között.

A MÁV most egyelőre az év végi menetrendváltásig, tehát december 8-ig meghosszabbította az átmeneti állapotot. Mivel az új menetrend még nem ismert, nem lehet tudni, hogy mikor térhetnek vissza a közvetlen vonatok, vagy, hogy terveznek-e velük egyáltalán a következő időszakban.

Jelenleg a megyeszékhelyek közül mindössze Salgótarján és Eger nem érhető el közvetlen vonattal a fővárosból. Pontosabban Egerbe érkezik napi egy darab közvetlen vonat, ez viszont 4:30-kor indul Budapestről és 2 óra 40 perc a menetideje, így a legtöbbek számára nem jelent alternatívát. Eger Fenntartható Városi Mobilitási Tervében szerepel egy 2019-ig megvalósítandó projekt, melynek címe: “Eger vasúti elérhetőségének fejlesztése a menetrendi kínálat és járműállomány terén”. Ahogy a dokumentumban írják, ez nem önkormányzati hatáskörű munka, de önkormányzati érdekérvényesítést igényel. Bár még nincs 2019, ez az érdekérvényesítés egyelőre hagy némi kívánnivalót maga után, pályafelújítás ide, vagy oda.

Szólj hozzá! 4 hozzászólás

  • Estefán Bálint Estefán Bálint szerint:

    Füzesabonytól és Füzesabonyig az IC megáll Nagyúton, Kál-Kápolnán, Vámosgyörkön, Hatvanban, Gödöllőn és még ki tudja hol. Ez a személyvonat+gyorsvonat+IC hungarikum trió biztosan jó sokáig velünk marad.

  • kelemeng szerint:

    Lehet tudni, hogy nem számolhatunk közvetlen vonatokkal jövőre sem. Leginkább azért, mert:

    “A legkevésbé izgalmas időszak 2019. februárjában kezdődik és várhatóan az év végi menetrendváltásig fog tartani. Ebben a tíz hónapos időszakban Gödöllő állomás és a Gödöllő–Aszód szakasz teljesen ki lesz zárva a forgalomból, az utasoknak Pécel és Aszód között mindkét irányban buszoznia kell majd.”

    Ez a gyakorlatban egy 30 km-es pótlóbuszozást jelent.

    Forrás:
    http://iho.hu/hir/jon-a-tizhonapos-vaganyzar-pecel-es-aszod-kozott-180308

  • Rozsa Huszti Rozsa Huszti szerint:

    Kész balkán…..

  • D. Gábor szerint:

    Nekem volt egy időszakom, amikor Egerben akartam házat venni. Sokat olvastam Egerről és a környékéről, na meg jelentésekről Egerről, amelyek a Polgármesteri Hivatal online felületén elérhetőek. Nem egy jelentésben olvastam azt, hogy Egernek nincs közlekedési terve, hogy milyen infrastruktúrákat fejlesszen, és ebben el is van maradva a többi megyeszékhelyhez képest.

    Régen Eger egy családias város volt, ahol még kisgyermeket is jó volt felnevelni, a tinik is elvoltak az egálban, egrix vagy a művelődési házban, ma már ezek megszüntek – még akkor is ha gazdasági alapon, nem érzem úgy, hogy a vezetés tett volna érte bármit is.

    Ez a vasút érdekes dolog, de valahol egy jel, hogy talán többé nem lesz közvetlen összekötetés. A másik, hogy ez érthető a fővonal Füzesabonyon megy keresztül, de csak egy egyirányú becsatlakozó van, semmi több. Max többen vesznek autót, és több lesz a dugó is. Féléve voltam reggel 8-kor és a Szarvastér-től a Tetemvár utcáig állt a sor, röhej :D

Hozzászólás írása

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..