A megújuló Malom utca terve

By 2018. február 26. Közlekedés
closeEz a bejegyzés régen lett közzétéve, tartalma emiatt már érvényét veszthette.

Eger 2018-as beruházási tervei közt az első helyek egyikén szerepel a felsővárosi Malom utca felújítása. Ha minden igaz, akkor belátható időn belül már várhatjuk is a munka megkezdését, lássuk, hogy mire számíthatunk! Nagyon érdeklődők ide kattintva érhetik el a részletes munkalapokat, a tervező a CEPlan Építőmérnöki, Tervező, Szakértő és Tanácsadó Kft. volt.

A felújítás legnagyobb attrakciója a Wigner Jenő iskola előtti parkoló rendbetétele lesz. Ez a terület most is parkolóként funkcionál, a kapacitása érdemben nem is fog változni, a projekt után nagyságrendekkel kulturáltabbak lesznek viszont a viszonyok, a kavicságyat aszfalt váltja ugyanis. Ami rossz hír, hogy az átalakítás miatt a fasor majd’ harmadát kivágják, ha jól számoltuk, akkor szám szerint talán nyolc növénynek kell majd mennie. Ami maradhat, az azonban marad is, a jövőben is lesz még így 20 fa, ami árnyékot nyújthat az alatta parkolóknak. Bízunk benne, hogy a város pótolja majd a kivágott egyedeket, ha nem is itt, hát akkor Eger más pontján. A területen 63 parkolóhely születik, amiből 2 akadálymentes lesz. Ó és mi növeli még a parkolóhelyek számát?! Hát 3 fedett (!) kerékpártároló. Ezek közvetlenül a Wigner kapuja mellett kapnak helyet, így elsősorban az intézmény tanulóit és dolgozóit szolgálják majd. A parkolóhoz kapcsolódik még, hogy – lehet, hogy csak a csak a tervrajz nem jelöli, de – egyelőre nem látszik gyalogos összeköttetés a parkolóhelyeket kiszolgáló szervizút és a meglévő Ráckapu téri és Malomárok utcai járdák között, pedig ez még jó lenne.

A parkoló után a másik nagy- vagy hát legalább csak látványosabb újdonság a kerékpáros infrastruktúra fejlesztése lesz az utcában. Komoly beavatkozásra nem kell készülni, sőt, az előző bekezdésben említett fedett tárolók számítanak majd a legnagyobb dobásnak – a munka lényegében kerékpáros piktogramok felfestésében merül ki. Ez a beavatkozás már a Malomárok utcát is érinti, a patakhídig itt is felfestik a kis sárga jeleket, bízva benne, hogy miattuk jobban figyelnek majd az autósok a bringásokra. Megrémültünk viszont a terveket nézve, a hídnál nem jelölik ugyanis a jelenlegi kerékpáros átvezetést az úton, sőt, ki is van táblázva, hogy az átkelésig megszűnik a bicikliút és az csak az autóút túloldalán folytatódik újra. Ez nem jó poén, bízunk benne, hogy a tervrajz lesz a bűnös és valójában minden marad a jelenlegi módon. Főleg, hogy a szakasz előtt pár méterrel nagyon példásan fel is vezetik a kerékpárosokat az autóútról a mellette futó kerékpárútra, egy ilyen apró felhajtóra vágyunk már két éve mindhiába a vasútállomás mellett is. Öröm viszont, hogy a Malom utcánál már jelzik a sárga négyzetes átvezetést az autóúton (ott jelenleg nincs ilyen), sőt, itt is kapnak egy jópofa felhajtót a Wigner felől érkező kerékpárosok.

A végére hagytuk a II. helyszínrajzon látható csattanót, amire csak úgy tudunk gondolni, mint egy szándékosan kitervelt, gonosz viccre. Mit tippelünk, a Ráckapu téren hogy vezetik tovább a biciklistákat a Malom utcáról a Széchenyire? Hát a viadukt alatt, egy teljes kört leírva, pont mint az autósokat! Életszerű, gyönyörű.

Kapcsolódó letöltések:

 

Hozzászólás írása

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..