Közlekedés

Két betoncsík hiányzik a boldogságunkhoz

By 2016. március 15. 7 hozzászólás
closeA bejegyzés régen lett közzétéve, tartalma emiatt már érvényét veszthette.

Nagyot lépett előre kerékpárosbarát minőségében Eger az utóbbi időszakban, azzal, hogy megépült a várost hosszában átszelő úthálózat, minden korábbinál jobb lett a biciklis infrastruktúra. Új lehetőségek nyíltak és ezzel szemmel láthatóan több embert sikerült egy egészségesebb és környezettudatosabb irányba mozdítani, valószínűleg soha nem bicikliztek még ennyien a városban, mint napjainkban. A munka nagyja megvan, most már az olyan apróbb kiegészítések következnek, mint például az egyirányú utcák megnyitása a biciklisek számára, illetve további tárolók létesítése. A Magyar Kerékpárosklub is megfogalmazott kismillió ötletet, érdeklődőknek érdemes átböngészni ezeket is, bízunk benne, hogy előbb-utóbb megvalósul majd a többségük.

A jelenlegi helyzetben két betoncsík hiánya a legégetőbb, ezek még ahhoz kellenének, hogy maga a fő gerinc használhatósága javuljon. Az egyik út az Érsekkertből hiányzik. Itt furcsán megszakad a hálózat, a Hadnagy útról még gyönyörűen bevezet a kerékpárút a parkba, onnan viszont már nem mutatja semmi a folytatást. Olcsóbb megoldásnak felfestés, vagy kitáblázás is elég lenne a sétányok mentén, de igazán menő az lenne, amit eredetileg is terveztek, hogy a Hadnagy utca melletti kis pihenő mögött srégen építenének egy utat a Hadnagy utcával párhuzamosan futó sétány és a meglévő kerékpárút közé.

DSC_0624

A másik hiány a vasútállomás mellett tapasztalható, ide is nagyon jó lenne, ha építenének egy (egyirányú) sávot a bringásoknak. Egerszalók felől érkezve a Sas utcánál ugye bevisz a kerékpárút a vasútállomáshoz, hogy aztán a Vasút utcán keresztül újra kijöjjünk a Deák Ferenc úthoz. A 150 méteres távolságot így egy 500 méteres kerülővel lehet megtenni. Jobb megoldás nem volt, az alapból is szűk és forgalmas járdára ráengedni a bicikliseket veszett ötlet, helyhiány miatt külön sávot pedig nem kaphattak. A probléma, hogy a sajátos útvezetés miatt nincs is más alternatíva, kimehetünk ugyan szabályosan az útra, de ott ugyanúgy tenni kell egy kerülőt az Árpád utca felé. Ráadásul itt három lámpa is van út közben, amik közül az egyiket biztosan pirosan találjuk majd, így időben ugyanott leszünk, mintha a vasútállomás felé kerültünk volna. Akkor meg már arra legalább két sávnyi autó sincs mellettünk ugye. Egy lehetséges megoldás az lenne, hogy a belváros felé haladóknak megkönnyítenénk a dolgát, ezzel legalább már az egyik fél jól járna. A Sas utcánál felfestéssel ki lehetne vezetni a bicikliseket a főútra, ahol szintén végig felfestve (olyan kerékpáros jelekkel, amik a Raktár utcára is kerültek) el lehetne kísérni a bringásokat a Vasút utca vonaláig. Ide kéne aztán a pár méteres kis betonsáv, ami levágná a kanyart. Betoncsík után szaggatott átvezetés a Vasút utcán és bringásunk máris boldogan tekerhet tovább a meglévő kerékpárúton.

A járdától elválasztva, egysávos kerékpárút boldogíthatná a belváros felé tekerőket

Szólj hozzá! 7 hozzászólás

  • Hadházi Péter szerint:

    Meg mobilcsonakok, hogy mikor a patak kiont erre tudnank rapakolni a kerekparjainkat, aztan egy kis kerekparuton torteno lapatolas utan maris folytathatnank utunkat a fantasztikus, szerintem vilagon egyedulallo kerekparuton! ;) Mondjuk ebben az esetben megzavarnank varosunk celebjet, a mandarinrecet! De hat mindenki nem jarhat jol!

  • Bakos Péter szerint:

    Az a bicikli út ami a patak mellett végigmegy az érsekkerten miért nem elég??

    • Egrinapok szerint:

      Elég, csak össze kéne kapcsolni az újonnan épült szakasszal, mert így hiába van meg, nem része a gerincvonalnak (mivel a Hadnagy úti új kerékpárút a park fősétányára vezet be). Erről szól a bejegyzés fele

  • Ági szerint:

    Ha már ennyire kedveznek a bicikliseknek, akár kis figyelmeztető táblákat is ki lehetne helyezni a kerekparutakhoz. Hogy hogyan is kell azokon (meg) máshol közlekedni.
    Hogy nem szabad (na) elsodorni a gyalogosokat, hogy nem a biciklisé az egész járda, nem leordítani az ott (szabályosan) közlekedő gyalogost miért nem húzódik le amikor ő méltóztatik arra tekerni!
    Hogy zebra előtt (ha már le nem száll ) de legalább nézzen szét, ne megállás nélkül hajtson át az úttesten! Mert hát ő kerékpáros!

  • norby szerint:

    Más is hiányzik: a teljes hosszan van összesen két ivókút. Nyáron jól jönne mindenkinek.

  • Jenny1977 szerint:

    Ami még nagyon hiányzik: szemeteskukák! Nagyon kevés van a kerékpárutak mentén, de az egész városban a belvároson kívül alig van.

  • Tamás szerint:

    Vannak életveszélyes beláthatatlan kanyarok is amik nagyon balesetveszélyesek. Van ahol lehetne ezen javítani, pl ahol betonkerítés takarja el a kanyart ott egy drótkerítésre való cserével máris jobb lenne a helyzet.

Hozzászólás írása

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..