Skip to main content
Egyéb, blog

Mirkóczky Ádám Eger új polgármestere

By 2019. október 14.

Az október 13-i önkormányzati választáson az egriek közel fele ment el szavazni, a megjelentek mintegy 56%-a pedig Habis László helyett másra bízta Eger jövőjét. A két esélyes közül Mirkóczki Ádám 47,6%-ot kapott, Habis László pedig 43,8%-ot, ezzel eldőlt a kérdés, Mirkóczki Ádám lett Eger új polgármestere.

Mirkóczki Ádám karba tett kézzel áll az Érsekkertben, amit elődje jó ötletnek tartott átnevezni „Szmrecsányi Lajos-kert (Érsekkert)” -re

Izgalmas és változásokban gazdag időszak előtt áll a város, aztán, hogy jó döntést hozott-e a többség, az előbb-utóbb biztosan kiderül. Habis László jó polgármestere volt Egernek, a játékot a pártja vesztette el. Mirkóczki Ádám előtt magasra lett téve a léc, hiszen Eger nagyon dinamikus fejlődést produkált az elmúlt időszakban a színfalak előtt és azok mögött is. Ami szembetűnő, hogy lettek új terek, új homlokzatok, lett tánc, de kevésbé látványos, ám annál fontosabb fejlesztésként új termálkutat fúrtak, rendezték a város szennyvíz-hálózatát, iparterületeket szereztek, megoldották a belváros vízelvezetési problémáját, és az ezeréves probléma: elkezdték Eger gyorsforgalmi összekötését az autópályával. Habis László ügyesen egyensúlyozott a látszatberuházások és a tartalmi megoldások között, amihez hozzászoktak az egriek. Mirkóczki Ádámnak ellenzéki polgármesterként kell ezt a tempót tartania, különben látványos lesz a visszaesés. A Fidesz ugyanakkor aligha engedheti el Egert, hiszen az országgyűlési képviselőnk még mindig Nyitrai Zsolt, aki ha nem tud fejlesztéseket idehozni, akkor 2022-ben könnyen elvesztheti az egész térséget a pártjának. Ismerkedve az új jövővel, nézzük meg a teljesség igénye nélkül, hogy mit ígért Mirkóczki Ádám Egernek.

„Bevezetem az elektronikus népszavazást, amelynek segítségével az egri lakosok ténylegesen beleszólhatnak, véleményt formálhatnak az őket érintő legfontosabb döntésekről. Ennek a rendszernek a működési elve, a már most is használatban lévő ügyfélkapus regisztráción és ügyintézésen alapul.”

Óvatosan kell bánni a nép akaratával, hiszen a nép egy meghatározó része ma frusztrált és buta, ezt a kettőt ötvözve pedig egy egészen sajátos koktélt kapunk. Ahogy az eddigi ellenzék oldalán is tapasztalhatóak voltak már-már betegbe hajló, és talán éppen ezért nagyon hangos emberek, úgy ezek megvannak a most újonnan ellenzékbe kerülők oldalán is. Lévén, hogy ők végtelenül egyszerű lelkek, az ennél legalább már kicsit jobb állapotnak örvendők könnyen vonják ki magukat a közügyekből, mondván, a másik úgyis hülye, minek ide észérv. Ezt a jelenséget nagyon ügyesen kell kezelni, hogy az elektronikus népszavazásból ne az legyen, hogy játékot csinálunk Eger sorsából. Maga az ötlet ettől függetlenül példás és ha jól valósítják meg, nagyon várjuk.

„A 12 éve üresen, kihasználatlanul álló laktanyát városi tulajdonba vesszük és az egriek számára hasznosítjuk: bérlakások, szolgáltató központ (pl. posta, ABC, különböző hivatalok) ingyenes parkolók.”

Az egri városvezetés egyik kudarca volt, hogy nem tudta hasznosítani az egykori laktanyát. Mérsékelten tartjuk jó ötletnek, hogy ebből bérlakások legyenek, de a csendes lerohadásnál már ez is előremutatóbb.

„A városunkba látogató turisták és a szórakozni, kikapcsolódni vágyó egriek számára Gasztronómiai negyed kialakítását tervezzük egy olyan belváros közeli utcában, ahol az éjszaka is nyitva tartó éttermek, vagy zenés szórakozóhelyek egyetlen pihenni vágyó egrit sem zavarnak. Erre alkalmas lehet a Klapka utca.”

Az ötlet végletekig támogatandó, hajrá. Ettől függetlenül szomorú, hogy egyik jelölt sem foglalkozott a történelmi belváros problémájával. A legszűkebb városmagban nem lehet a lakófunkció az elsődleges. Van 7 utca + 1 tér a belvárosban, ahol a szolgáltatók a legfontosabban, ahol lehet hajnalban szórakozóhelyről kitántorogva ordítani a lengyel turistának, hogy PAALINKA, mert ő azt a szót most megtanulta, és fontosnak tartotta megosztani mindenkivel. Az a pár helyben lakó meg, akit ez zavar, legrosszabb esetben jóval piaci ár fölött eladja az itteni lakását, és elköltözik két utcával arrébb, ahol meg már igenis tartassa be az önkormányzat a csendet és rendet, mert ott már a lakók az elsők. Nem alkalmazkodhat Eger szűken vett belvárosa és így végső soron Eger egésze ahhoz a pár fura emberkéhez, akik sétálóutcán lakva szeretnének kertvárosi nyugalmat élvezni. Mi is itt élünk, tőlünk pár lépésre is van kocsma, tudjuk milyen arra ébredni, hogy PAALINKA és szeretjük, azért lakunk itt. A maga nyomorával azért csodáljuk annak az énképét, aki ha rossz neki, ahelyett, hogy megoldaná csendben a saját baját, inkább megpróbálja az eltorzult kis képére formálni a várost. Őszintén várjuk Mirkóczki Ádámtól, hogy előtérbe helyezze a szolgáltatókat a belvárosban – a Klapka utca gasztronyegyedítése mellett, és nem helyett.

„Garantálom, hogy más városokhoz hasonlóan, minden egri személygépjármű tulajdonos, naponta egy órát ingyen parkolhat!”

Az egyetlen ötlet, amit hülyeségnek tartunk. Eger belvárosa fizikailag képtelen több autó befogadására. Először rendezzük a parkolást, és utána jöhet az egy óra kedvezmény, de a jelenlegi állapotot megküldeni 1 óra ingyenességgel, az egy jó szándékba csomagolt merénylet.

„A lehetőségekhez képest megkezdjük az elektromos buszokra való átállást az elavult, környezetszennyező járművek helyett.”

Hatalmas a gond Eger közösségi közlekedésében, elavult, utastájékoztatás nélküli buszok róják az utakat, ehhez képest már az is mézes madzag, ha azt mondják, hogy vesznek használt, de a mieinktől még így is újabb buszokat valahonnan nyugatról. Hát ha még elektromosak is lennének ezek az új jövevények…

„Szezonális jelleggel elindítunk egy rendszeres céljáratot a belvárosból a Szépasszonyvölgybe, megkönnyítve völgybe látogatók közlekedését, úgy hogy csökkenjen az autósforgalom.”

Hiánypótló lenne, legyen. Mellesleg hátha ellehetetleníteni az Eger arculatához sehogyan sem illő, erősen gagyi kategóriába hajló városnéző kisvonatokat.

„Elindítjuk azt a munkát, amely hosszútávon lehetőséget biztosít arra, hogy a város észak-déli irányú közösségi közlekedésének részévé tegye Eger vasútvonalát.”

Régóta ismert ötlet ez, és egyelőre nem tűnik túl életszerűnek. A vasútvonal hatalmas ívet ír le, hogy megkerülje a belvárost, emiatt jelenleg nem lehet alternatíva, hogy a Sas utcai Spar-ból vonattal menjünk a felsővárosi Tesco-ba. Merészet álmodva persze el tudunk képzelni egy tram-traint, ami Szilvásváradot kötné össze Egerrel olyan formában, hogy a szerelvény a városba érkezve villamossá változva lecsorog a Mekcsey-Kertész-Hadnagy utcákon át a vasúthoz, de ennek megvalósulására azért igencsak kicsi az esély.

„Vállalom, hogy kiemelten támogatjuk a kis- közepes és újonnan induló helyi vállalkozásokat azzal, hogy az üresen álló önkormányzati ingatlanokat ingyen, rezsidíjért a vállalkozások számára bocsájtjuk.”

Támogatandó elképzelés, főleg, hogy az üresen álló üzlethelyiségek nagyon elcsúfítják Eger belvárosát. Akár önkormányzati tulajdon, akár nem, ezekkel is jó lenne kezdenie valamit az új városvezetésnek.

„Eger történelméhez és kultúrájához való hozzájutás az egriek számára nem lehet pénzkérdés! Vállalom, hogy számos történelmi emlék, múzeum és kiállítás valamint különböző kulturális rendezvények látogatását az egriek számára ingyenessé teszem.”

Szép elképzelés, javasoljuk, hogy tartsunk havonta egy egrieknek ingyenes Jóvilágvan koncertet a Vén Bagolyban és abszolút elégedettek leszünk, legalábbis az egriek ingyenes kultúrához jutását illetően.

Politikusok jönnek és mennek, ez a műfaj már csak ilyen, Habis László elköszönt, Mirkóczki Ádám beköszönt. Ádám önmagában nem tűnik rossz választásnak Eger vezetésére. Az összellenzéki pártja már inkább vet fel kérdéseket, de bízunk a legjobbakban. Pár hét múlva biztosan okosabbak leszünk, pár év múlva pedig azt is látni fogjuk, hogy az ígéretekből mennyi valósult meg.