2017. június 28-án letették az M25-ös autóút alapkövét. A fejlesztéssel létrejön Eger 2×2 sávos gyorsforgalmi összekötése az M3-as autópályával, a menetidő így mintegy 15 perccel rövidül a megyeszékhely és Budapest között.

Északi ütem

Tervezett befejezés: 2018 őszén

Az M25-ös autóút Északi üteménél 4 km hosszú szakaszon, új nyomvonalon 2X2 sávos gyorsforgalmi út épül. Az M25 autóút és a 2502 j. összekötő út keresztezésében, különszintű csomópont létesül. Megtörténik az ún. Olajosok útjának korrekciója. Itt és az M25 autóút találkozásánál aluljáró biztosítja majd a járművek zavartalan forgalmát. A beruházás részeként kiváltásra kerülnek a közművek, és összesen 2,5 km hosszon több szervizút is létesül.

A kivitelezés nyertese a Colas Út Zrt., a HE-DO Kft. és a KM Építő Kft. közös ajánlattevők. A kivitelezés nettó összege 7,99 milliárd forint.

Déli ütem

Tervezett befejezés: 2020 őszén

A déli ütem déli szakasza az M3 autópálya és a 3 sz. főút új különszintű csomópontjáig tartó szakasz, ahol összekapcsolódik a déli ütem déli és északi szakasza.

A 7 km hosszú, új nyomvonalú, 2×2 sávos, burkolt leállósáv nélküli autóút építése során két különszintű átvezetés és egy vadátjáró létesül a Budapest-Hatvan – Miskolc vasútvonal illetve a Laskó-patak felett. Az M3 autópálya csatlakozásában egy különszintű csomópont megvalósítására kerül sor.

A déli szakasz kivitelezését a Colas Hungária Építőipari Zrt. végzi. A kivitelezés nettó értéke 19 milliárd forint.

A déli ütem északi szakaszában a 3. sz. főút és a 2502 j. úti átkötés között 7,5 km hosszú, új nyomvonalú, 2×2 sávos, burkolt leállósáv nélküli autóút épül. Az északi szakasz keretében 2 különszintű csomópont létesül, kiépül a 3 sz. főút és a maklári bekötés csomópontja, továbbá sor kerül a 3. sz. főút szükséges korrekciójára is. A közlekedés zavartalanságának biztosítása érdekében Maklár-Nagytálya közigazgatási határán lévő földút átvezetésre aluljáró és vadátjáró létesül.

A kivitelezést a HE-DO Kft. és a Colas Út Zrt. közös ajánlattevők végzik. A kivitelezés nettó összege 16,7 milliárd forint.

Eltérő ütemezésű szakaszok

Tervezett befejezés: 2018 őszén

A beruházás részeként Mezőkövesd-Andornaktálya összekötő út, Andornaktálya elkerülő szakaszán, új nyomvonalon, mintegy 3 km hosszon 2X1 sávos út épül, valamint 700 m hosszon megtörténik a meglévő útszakasz korrekciója is. Az andornaktályai lakóparkban élők életminőségének megtartása érdekében 785 m hosszon zajvédő fal létesül erdőtelepítéssel. A forgalom minél nagyobb mértékű, M25 autóútra történő átterelése érdekében körforgalmú csomópont lesz a 2502-2501 j. utak találkozásában, valamint Andornaktálya település belterületén forgalomcsillapító beavatkozások történnek,  és 2 új híd is segíti majd a közlekedést az Eger pataknál és a Füzesabony- Eger vasútvonal felett.

A 252 sz. főút esetében mintegy 850 m-en az útburkolat rekonstrukciójára kerül sor. Az M25 autóút a 252 sz. főút és a 2500 j. út egy új egysávos körforgalmi csomóponton keresztül kapcsolódik majd a meglévő belterületi úthálózathoz. A meglévő 2500 j. út és 25. sz. főút találkozását pedig körforgalommá építik át. A forgalom biztonsága érdekében a 25. sz. főút és a Faiskola utca között 487 méter hosszon gyalog- és kerékpárút épül.

A kivitelezések nyertesei a Colas Út Építőipari Zrt.,a Colas Hungária Építőipari Zrt. és Colas Közlekedésépítő Kft. által alkotott konzorcium. A két kivitelezés nettó értéke 5,36 milliárd forint.

Főkép: Dernovics Tamás / magyarepitok.hu | Forrás: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

Letölthető tervrajz