Közlekedés

Decembertől óránként indulhatnak közvetlen vonatok Egerből Budapestre

By 2020. május 14.

Legelőször talán még a Budapest-Hatvan vasútvonal felújítása kapcsán lehetett hallani arról az elképzelésről, mely szerint a munkák végeztével óránként induló közvetlen vonatokkal kapcsolnák össze Egert a fővárossal. A hír most megerősítve látszik a Miskolc környéki vasútvonalak facebook oldalon közzétett tervezet alapján (amit mi az IHO-n találtunk meg). 

Jelenleg kétóránként indulnak járatok Egerből és Budapestről, békeidőben 1 óra 56 perc menetidővel, most a felújítás miatt 2 óra 26 perccel. A jövőben eredetileg az eljutás is gyorsabbá vált volna 20 perccel, azonban most úgy tűnik, hogy az új pálya kínálta sebességnövekedést a vasúttársaság inkább új megállóhelyek érintésére szeretné használni, az egri vonatok így Máriabesnyő, Bag és Tura megállókat is érintenék, ezekkel tehát maradna az 1 óra 56 perc zötyi. Az új járatok InterRegio jelölést kapnának és ütemes indulásuk miatt kiváltanák a jelenleg csak Eger-Füzesabony között közlekedő járatokat is.

Hangsúlyozva, hogy ez még csak terv, az elképzelés alapvetően nem lenne rossz Egerre nézve. Mi is többször említettük már a blogon, hogy megyeszékhelyünk élhetőségét alapvetően határozza meg, hogy mennyire szorosan kapcsolódunk Budapesthez, a menetrendváltással most ez a kapocs erősödhet tovább. Eger egy végtelenül szerethető és otthonos város, méretéből adódóan azonban természetes, hogy sok minden nincsen meg benne, ami egy fővárosban elérhető. Az elvándorlás csökkentéséhez, valamint a beköltözők számának növeléséhez gyorssá és kényelmessé szükséges tenni a két város közötti ingázást, hogy ez a lakosok minél szélesebb rétegének jelentsen akár mindennapos alternatívát.

Panaszra jelenleg sem lehet okunk, legalábbis magyar viszonyok között nem, a jövő azonban még pozitívabbnak tűnik ilyen téren. Az M25-ös út megépülésével autópályán kb. 45 perc alatt lehet majd eljutni városhatártól-városhatárig, ergo kicsivel több mint egy óra alatt az egri bazilikától a budapesti bazilikánál lehetünk, ami elég szép idő. A buszos közlekedés minősége jelenleg is kiváló, gyakorlatilag luxus kategóriás, kényelmes, tágas gépek repesztenek a két város között. Ha tudnánk faragni az 1 óra 50 perces (gyakorlatban általában 1 óra 40 perc körüli) menetidőn, akkor ez sokak számára abszolút képes lenne leváltani az autózást. Egyelőre nem tudjuk, hogy az M25 után változik-e a buszok útvonala, ha megmarad az egy darab ludasi megálló, azt végtelenül fogjuk sajnálni, de ha az autóúttal tényleg expressz-é válik az expressz busz, akkor új korszak kezdődik Eger távolsági, buszos közlekedésében. És akkor itt lesznek még elvileg a vonatok is. Lassan haladva ugyan, de tudva mindent, ami a műfajtól elvárható: az új Flirt-ök csendesek, többnyire tiszták, általában működik rajtuk a mosdó, és mindenkinek van legalább egy ismerőse, aki hallott már olyanról, akinek működött a wifi is. Gyorsaságra Magyarországon soha nem lesz alternatíva autó helyett a vonat és ezért kár, de az mindenképpen jó, ha vállalva a lassabb eljutást, ilyen módon is minél kiszámíthatóbban, minél kényelmesebben, gyakori indulásokkal tudunk mozogni Eger és a főváros között.