Közlekedés

Február 4-én lép életbe az Egert is érintő vágányzár

By 2019. január 19.
closeEz a bejegyzés régen lett közzétéve, tartalma emiatt már érvényét veszthette.

Egy ideje már lehet tudni, hogy 2019-ben jelentős, mintegy 10 hónapon át tartó vágányzárra készül a MÁV. Ez a korlátozás az Eger és Budapest között járó vonatokat is érinti, az első időszak módosított menetrendjét a napokban tette közzé a vasúttársaság. Ez február 4. és május 12. között lesz érvényben, arról egyelőre nincs információ, hogy ezután, tehát májustól decemberig hogyan alakul a közlekedés az érintett szakaszon.

Odaút

A február 4-én életbelépő vágányzár ideje alatt a vonatok a most megszokott időpontokban indulnak Egerből, tehát 7 és 19 óra között minden páratlan óra 04 perckor. A csavar Hatvannál jön, innen nem megy majd tovább a szerelvény. Hatvanban vonatról le, vonatpótlóra fel, majd buszozunk egészen Pécelig. Pécelnél újabb izgalom, utunk során már az utolsó, itt buszról le, vonatra vissza fel, és irány a Keleti, igaz, addig minden állomáson megállva. Az út a jelenlegi 1 óra 56 perc helyett 3 óra 21 percre nő, a teljes árú jegy pedig 205 forinttal lesz olcsóbb, ez egyébként a gyorsvonati pótjegy ára.

Visszaút

Budapestről Egerbe is indulhatunk a megszokott időpontokban, tehát minden páros óra 55 perckor (kivéve 16:55-kor, mert azt törölték), ezek viszont nem az egri vonatoknak felelnek meg, hanem mindenféle virágnevű, Nyíregyházára tartó IC-k alternatívái. Ezekkel is el lehet jutni Egerbe, de többször kell átszállni, ezért maradjunk most az egri vonatok pótlásánál. Utóbbiakat 8 és 18 óra között minden páros óra 05 perces indulási időre pakolták át. A játék az ideút tükörképe: vonat Pécelig minden állomáson megállva, Pécelen vonatról le, buszra fel, buszról Hatvanban le, vonatra fel, és irány Eger. A menetidő 2 óra 45 perc.

Aki úgy érzi, hogy szereti a kihívásokat és ezért MÁV-val utazna, vagy valamilyen okból vonathoz kötött, neki javasoljuk, hogy indulás előtt mindenképpen tanulmányozza át alaposan a menetrendet. Mindkét irányban több alternatíva közül is választhatunk, ezek jellemzően több átszállásból és drágább jegyárból állnak, viszont cserében van, hogy gyorsabbak, mintha az egri vonat pótlásával utaznánk. Jó tudni továbbá, hogy a Pécel-Budapest között közlekedő vonatok ugyan az egrihez vannak igazítva, és annak a folytatásának felelnek meg, név szerint ezek viszont Aszód végállomással közlekednek, tehát a Keletiben ezt a nevet keressük, ne Egert.