Új bejáratot kapott Eger

By 2018. november 7. Közlekedés

November 7-én átadták az M25-ös út északi szakaszát. A teljes beruházás lényegi része még hátra van, így a közvetlen autópálya csatlakozás kiépítésére 2020-ig kell várnunk az ígéretek szerint. Az elkészült szakasz viszont így is egy mérföldkőnek számít a város életében, vagy hát, ha úgy tetszik, akkor a mérföldkő alapjának.

Aligha vitatható, hogy az M25-ös út megépítése a város elmúlt időszakának a legmeghatározóbb infrastrukturális fejlesztése. Súlyában nagyjából az Eger-Füzesabony vasútvonal 1975-ös villamosításával egyezik meg, ha elkészül a munka, nagyságrendekkel javul Eger közúti elérhetősége. Az ígéretek szerint a főváros mintegy 15 perccel kerülhet így közelebb a megyeszékhelyhez és van egy ennél is jobban csengő távlati terv: ezer éven belül közvetlen összeköttetés születhet Eger és Graz között. Utóbbi történet nem rólunk szól, csak mi vagyunk a végpontján, és azt jelenti, hogy ha egyszer teljes hosszában megépülne az M8-as autópálya, akkor az az országhatártól az M4-es autópályáig tartana, onnantól autóútként folytatódna az M3-ig, innen pedig egyenesen az M25-be torkollana. Na ez lenne csak igazán menő. Ükunokáink hátha találkoznak majd vele, addigra nekünk viszont már itt lesz remélhetőleg az M25-ös.

Amíg elkészül a déli szakasz, a most átadott utat lényegében egy profi Andornaktálya-elkerülőnek tekinthetjük. Főleg, hogy a déli szakasz átadásáig ingyenesen használhatjuk. Egy útról laikusként véleményt írni nem egyszerű dolog, ezért maradnánk is inkább a hangulatánál. Azt mi is tapasztaljuk, hogy milyen különleges élmény egy ilyen úton járni Eger határában, hogy milyen hátborzongató együtt látni a városnév táblánkat a kék, autóutat jelző táblákkal, és hogy milyen furcsán felértékelő töltete van egy kátyús, toldott-foldott út helyett innen megérkezni. Hát még milyen lesz, ha már közvetlenül az autópályáról tehetjük ezt meg. Az út hangulatos, szőlős tájakon átvágva éri el Egert, és bár a panoráma azért nem ér fel a 25-ös főútéval, ahogy a dombtetőkről egyszer csak elénk tárulnak a város tornyai, ám innen nézve is bőven szépek vagyunk. Egészen varázslatos, ahogy felsejlik a távolban a sűrűn beépített Almagyar-domb, maga mögött a Bükk hegyeivel. A megérkezés utolsó métereire két sávra szűkül az út, ennek nem pontosan értjük a miértjét, hiszen utána pár méterrel arrébb ismét visszajön a külső sáv, hogy ki tudjuk kerülni vele a körforgalmat, de hát ennyi szeszély kell.

A bejegyzés végén még mutatunk pár fotót kedvhozónak, ám tényleg csak kedvhozónak, hiszen már mindenki előtt adott a lehetőség, hogy kipróbálja az elkészült szakaszt. Éljünk ezzel, pár év múlva izgalmas lesz visszagondolni arra az időre, amikor még újdonság volt az M25-ös egri csatlakozása!

Szólj hozzá! 2 hozzászólás

  • Lajos Sári Lajos Sári szerint:

    Én pedig azt mondom, hogy: Végre! :) … 36 éven keresztüli ígérvény után végre valami! Kb. ’82-ben a gyöngyösi 2×2 sávos bekötő átadásakor hangzott el az első igéret. A 3-as Halmajugrát – külszini bánya miatti – elkerülő szakasza és a további szakaszok korrekciója Kápolnáig, ill. Kerecsendig olyan paraméterekkel épültek, hogy azon a 30 km-nyi szakaszon az lehetett volna az M3-as egyik oldali pályája. Eszerint az alternativa szerint Kerecsend mellett vezetve ÉK felé fordult volna a nyomvonal A.tálya-délig, majd onnan a ‘kövesdi 11km-es nyílegyenesén vezetve északról kerülte volna el ‘Kövesdet is. Dugába dőlt :( az itt lévő állítólagos lignitmező miatt!
    Ergo, a most átadott szakasszal kész is lett volna a bekötés. Meg hát akkor szinte közvetlen Eger alatt haladt volna el az M3-as.
    De igy is jó…, ünnep! :)
    Örülni kell ennek! Hátha egyszer tényleg ez lesz a Graz-Eger gyf.-i összeköttetés :O északi záró szakasza!
    Kit érdekelnek ennek kapcsán az egykor volt ilyen-olyan ünnepek!!? ;)

  • NOVEMBER 7 - HÉT szerint:

    VALAKI MÉG EMLÉKSZIK !!! ??? 11, hónap 07 .

Hozzászólás írása

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..