Közlekedés

Megjelentek az intermodális csomópont technikai részletei

By 2018. május 22.4 hozzászólás
closeA bejegyzés régen lett közzétéve, tartalma emiatt már érvényét veszthette.

Ahogy az talán sokak számára ismert, 2017. novemberében született egy megállapodás Eger és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. között arról, hogy megépül egy intermodális csomópont a városban. A terv már nagyjából ezer éves és most sem kell attól tartani, hogy majd ripsz-ropsz egyszer csak elkészül, az építési munkák ugyanis leghamarabb 2020-ban kezdődhetnek meg, míg az átadásra a legoptimistább forgatókönyv szerint 2022-ben lehet számítani. Hiszünk is, meg nem is az új csomópont létrejöttében, az tény mindenesetre, hogy a Magyar Építők oldalán május 21-én megjelentek a fejlesztés technikai részletei, lássuk hát ez alapján, hogy mit szánnak a belvárosba!

“Az átalakítás után a vasúti csomópont nagyobb jelentőséget kap – többek között buszstandokat is építenek benne – de fejlesztik a buszpályaudvart és a két létesítmény közötti közlekedési kapcsolatokat is.”

Azt már eddig is lehetett tudni, hogy a vasútállomás fejlesztése után is számolnak a jelenlegi buszpályaudvar megtartásával. Ez jól is van így, ha megszüntetnék ezt a csomópontot, azt jó eséllyel nagyon megsínylené a belvárosunk.

“A vasútállomásból alakítják ki a tömegközlekedés különböző eszközeit összekapcsoló csomópont főépületét. A tervek szerint az eddig használt létesítményt építik át és bővítik ki. Legkevesebb 11 helyközi és helyi buszindító állást építenek és minimum 4 leszállóhelyet alakítanak ki. Emellett 98 P+R parkolóhelyet is átadnak, illetve a peront is felújítják és akadálymentesítik. Az új központ hatékony működtetéséhez közúti kapcsolatokat alakítanak ki a Vasút utca-Állomás tér csomópontban, illetve a Deák utca-Hadnagy utca, a Vasút utca és a Mátyás király út területén.”

A közúti kapcsolatok fejlesztése a leírtak alapján még nem teljesen tiszta. Egy korábbi elő-megvalósíthatósági tanulmányban szerepel egy új út, ami a mai Raktár utcánál kezdődik, majd a Puky Miklós utcába torkollik, valószínűleg hasonlóról lehet szó itt is. A buszokat régen a vasútállomás ma kihasználatlanul álló hátsó részére szánták, az Ady Endre utca szomszédságába, ha valóban így lesz, azzal megoldódhatnak a most tapasztalható balkáni állapotok. Rettegünk viszont a 98 P+R parkolóhelytől, mert ilyenről is volt már szó korábban a város életében, de akkor ezt az Egervin egykori telephelyére vizionálták az illetékesek. Egy nagyon frekventált- és ennek megfelelően nagyon értékes telekről van szó, amit hatalmas kudarc lenne parkolóként hasznosítani. Igaz, lassan már ott tartunk, hogy mivel az önkormányzat máig képtelen megoldani a telek rendezését, ezért hamarosan egy parkolónak is jobban örülnénk a helyén…

A buszpályaudvar is jelentős fejlesztéseket kap:

  • legkevesebb 4 helyközi érkezőállást,
  • 10 indulóállást,
  • 10 tárolóállást
  • és 4 ideiglenes megállóhelyet építenek fel a buszoknak.

A két közlekedési fókuszpont összekötését egy 500 méteres kerékpárút kialakításával, közműkiváltásokkal, valamint a helybeli, illetve helyközi közösségi közlekedés kibővítésével és összehangolásával fogják elérni.

Örömteli módon marad hát a jelenlegi buszpályaudvarunk, csak, ha minden jól megy, akkor mérséklődik a terheltsége. Az nem szerepel a leírásban, és ez néminemű gyanakvásra adhat okot, de őszintén reméljük, hogy a munkába belefér a buszállomás felújítása is. Egy nagyon izgalmas és építészetileg bőven Eger minőségéhez illő házról van szó, ami csak a lelakottsága miatt számít ma a belváros egyik kevésbé barátságos területének. Ha kipofoznák, akár az egyik büszkeségünk is lehetne! Fontos részlet még a leírásban az 500 méter kerékpárút. Ennek úgy lenne igazán értelme, ha derékszögben haladva építenék meg, az Eszterházy tértől végig a Törvényház utca mellett, a bíróságtól pedig a Barkóczy út mentén a buszpályaudvarig. Ez ugyan kerülőnek számít annak, aki ténylegesen a vasútállomás és a buszállomás közt szeretne biciklizni, mert ekkor jobb lenne a Pyrker téren átlósan átvágni, de ilyen alanyból valószínűleg kevés lesz csak. A vonataink, legalábbis a Budapestre közlekedők ugyan alkalmasak biciklik szállítására, de a távolsági buszainkon ez sajnos máig nem megoldott – még ha amúgy nem is lenne pedig nagy ördöngösség a dolog. A derékszögű útvezetéssel viszont még egy kereszteződéssel közelebb hoznánk a bicikliseknek az Agria Parkot, aminek már komolyabb gyakorlati haszna is lenne a város életében, főleg, ha megépül a Kossuth Lajos utcán is a tervezett kerékpárút.

Szólj hozzá! 4 hozzászólás

Hozzászólás írása

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

© Egrinapok.hu 2006