Ugyanazon a héten nyílik az egri H&M és Burger King

By 2017. október 6.Kereskedelem
close {focus_keyword} Ugyanazon a héten nyílik az egri H&M és Burger King cross grey smallA bejegyzés régen lett közzétéve, a tartalma emiatt már érvényét veszthette!

Ünnepi hét lesz a nagy márkák kedvelőinek az október 16-ával kezdődő, két ismert lánc is ekkor nyitja meg ugyanis kapuit Egerben. Az Agria Parkba költöző Burger King október 17-től, a felsővárosi Tesco üzletsort választó H&M pedig október 19-től várja a vásárlóit.

{focus_keyword} Ugyanazon a héten nyílik az egri H&M és Burger King burgerkingeger

Azt rögtön az elején leszögezhetjük, hogy a két nagy név érkezése örömteli változás a város kínálatában. A láncok megítélése persze vegyes, míg egyesek rajonganak értük, addig mások borzongnak tőlük, ettől szép a világ, hogy különbözőek vagyunk, de vitathatatlan, hogy egy iskolavárosként is domináns megyeszékhelyen jelen kell lenniük ezeknek a neveknek, hiszen a maguk profilján belül mindkettő a legmeghatározóbbak közé tartozik. Az egyéni ízlés most nem is annyira érdekes kérdés, annál izgalmasabb viszont, hogy a történelmi belváros hogyan fog reagálni az új szereplőkre.

Az Agria Park megnyitása anno komoly ellenpólust hozott létre, aminek jó pár belvárosi kis üzlet áldozatul esett. Divat terén máig behozhatatlan előnye van a plázának a szűk városmaggal szemben, most viszont a Tesco is eggyel magasabb szintre lép a versenyben. Félő, hogy a svéd világmárka megjelenése újabb butikok megszűnését hozza majd magával és tovább kopik a belvárosban beszerezhető ruhaválaszték. Azzal alapvetően nincs baj, ha átalakul a piac, sőt, az az egészséges, ha komoly verseny van a szereplők között, a gond csak onnan jön, hogy nem mindegy, mi váltja a megszűnő butikokat. Ilyen téren nem állunk túl jól, sajnos egyébként nem csak Egerben, hanem a fővárosban sem. Mert szép is lenne, hogy kikopik egy tucat butik és jön helyette egy egyedi termékeket kínáló, a nagy láncok termékeinél magasabb értéket képviselő vállalkozás, de ennek pont az ellentettje jellemző. Egy butikot elveszítve leginkább százforintos üzletre, vagy turkálóra számíthatunk, ami hát na, nem mindig klassz csere.

A gasztronómiával valamivel derűsebb a helyzet. Egészen kedvező berendezkedést láthatunk, amiben a nagyobb nevű gyorséttermek (KFC, Burger King) a bevásárlóközpontban foglalnak helyet, a belvárosban pedig kézműves hamburgerezők, illetve Trifla, Depresso, Brumbrum kaliberű helyek nyílnak. Persze nem minden belvárosi étterem ezt a vonalat képviseli és a plázás gyorséttermeknél is kakukktojás a Széchenyi utcai McDonald’s, de nyilván ez is úgy jó, ha a fő irányvonal mellett azért egy vegyes felhozatal alakul ki.

Gasztrokínálatát tekintve a Dobó tér és a Széchenyi utca soha nem látott bőségre jött mostanra fel, ami a Burger King nyitásával talán tovább erősödik majd és ez jó. Lévén viszont, hogy minden boltból nem lehet vendéglátóhely, a köztes utcák jobb híján nyögik a butikos történetet, ami, hát, a H&M nyitásával várhatóan szintén tovább erősödik majd. Na ez már kevésbé lesz örömteli.

1 hozzászólás

Hozzászólás írása