Komoly minőségbeli javulást hoztak az új Flirt vonatok

By 2017. január 10. Közlekedés
closeEz a bejegyzés régen lett közzétéve, tartalma emiatt már érvényét veszthette.

December 11-én új Flirt motorvonatok álltak forgalomba Eger és Budapest között, erről itt írtunk anno. Lévén, hogy éppen csak annyira értünk a vonatokhoz, hogy tudjuk rendeltetésszerűen használni őket, az új jövevényekről sem tudtunk sokat mondani magunktól. Láttuk, amit a MÁV ír róluk, meg olvastuk azt, amit az emberek-, de ahogy a puding próbája az evés, úgy a vonat is egy 3 óra 46 perces úton ismerszik meg igazán (ennyi idő oda-vissza Egerből a Keleti).

Az első heves szívdobbanás rögtön a vasútállomáson érkezett, amikor megláttuk a szerelvényt. Annyira mutatós, hogy az ember már csak kíváncsiságból is fel vágyik rá. Hol vannak már azok az idők, amikor undorodtunk a retkes vonatoktól, ezt, ha beférne a lakásba, simán haza is hoznánk dísznek. Gombnyomással szállunk fel, nem is felszállunk, csak belépünk, mert lépcsőnek már se híre, se hamva. Helyválasztásnál nehéz dolgunk van, legalábbis embereket kevésbé kedvelő utasként nem éppen örömteli, hogy a négyes székek uralkodnak odabent, így meg van az esélye, hogy Hatvan környékén kapunk magunk mellé egy társat. A korábbi Schlieren vonatokon ez volt a legjobb egyébként, hogy kettes ülések voltak, azok is elég magasak, szinte saját kis szobát kaptunk rajtuk. Ha már leültünk, akkor említsük meg azt a negatívumot, amit korábban többen is írtak, mégpedig, hogy ezek az új járművek elővárosi használatra vannak szánva és kényelmetlenek. Tényleg így van, ha egy irányba csak szűk két órát kell is kibírni maximum rajtuk, az ember Gödöllő tájékára már igencsak keresi azt a pontot, amiben a legtűrhetőbb az ülés keménysége. Ugyancsak ide kapcsolódik, hogy vészjóslón már látszik a kopás a háttámlákon, pedig még egy hónapja sem futnak a vonatok. Persze még erősen nézni kell, hogy lássuk a kopást, de tartunk tőle, hogy egy év múlva már csúnya lesz, pedig kár érte.

Az ülés miatt már annyit bántottuk a vonatot, mintha valami bajunk lenne vele, pedig ó dehogy. Lépjünk is tovább, jó utas módjára indulás után nyilván rögtön el kell menni mosdóra, mert azt az 1 óra 50 percet képtelenség kibírni enélkül. Itt a meglepetés, a mosdóval együtt vinnénk haza a vonatot. Tiszta, kényelmes, minden gombnyomással működik, szappant kapunk és légfúvásos kézszárítót, kívánhatunk ennél többet?

Ha mindenen túl vagyunk, már élvezhetjük az utazást, először is baromi szokatlan, de jó, hogy lent ülünk, gyakorlatilag szembe tudunk nézni a sínek mellett legelésző szarvasokkal. Felnézve kamerákat és képernyőket látunk a plafonon, fene tudja, melyik az örömtelibb, bár talán először a képernyőre böknénk. Óriási hiányosság volt eddig, hogy nem volt utastájékoztatás a főváros (!) és egy turisztikailag kiemelt (!!) megyeszékhely közti vonaton. Már van, egy női hang mondja is, hogy mi történik, de írva is látjuk, szépen kilistázva, hogy milyen megállók következnek majd és hogy éppen hol vagyunk. Menet közben a sebességet is kiírja nekünk a vonat, enélkül ugyan lehet élni, de az ilyen apróságoktól érezzük úgy, hogy már ezen a viszonylaton is eljött a 2017-es év.

Még két másik komfortelemről nem esett szó, mégpedig, hogy végiginternetezhetjük az utat, hiszen wifi-t is szór a vonat, meg minden üléspár kapott két-két konnektort is, hogy tölthessük a youtube-ban megfáradt készülékünket. Nézünk egy-két Joci videót és már csak arra figyelünk fel, hogy a női hang megköszöni az utazásunkat és tájékoztat, hogy átszállhatunk a 2-es és 4-es metróra.

Szólj hozzá! 5 hozzászólás

  • Kati Nagyváti Kati Nagyváti szerint:

    Végre valami pozitív

  • Brassó Marika Smuczerné Brassó Marika Smuczerné szerint:

    Nekem nagyon tetszik,utaztam rajta,csak jó lenne,ha a vandálok nem tennék tönkre..

  • Peti szerint:

    Tény, hogy szép vonatok, meg van wifi és utastájékoztatás ( bár ez a korábbi vonatokon is volt pl fecske), de mit ér az egész, ha közben fél óránál többet nem lehet rajta utazni mert kényelmetlen, illetve mivel egyterű az egész (a régebbi hosszútávú vonatok blokkokra vannak osztva a vagonokon belül) olyan mint egy helyijárat busz, meg lehet rajta fagyni, lehetetlen befűteni.

    • Sasi szerint:

      A fecskéken tényleg volt régebben utastájékoztatás, de a most lecserélt Schliereneken nem. A fűtést megcáfolnám, volt szerencsém a leghidegebb éjszakán utazni vele, úgy, hogy az út felén hó volt kint, tehát lehetett vagy -20 fok a vonaton kívül, a szerelvényen belül meg végig pólós idő. Ha tapasztalatból írtad a megfagyást, akkor az másról szólhatott, még a Schlieren vonaton én is utaztam egyszer Egertől Pestig fűtés nélkül kabátban, de alaphelyzetben a vonat attól ott is képes lett volna meleget csinálni, csak vagy nem kapcsolták be a fűtést, vagy elromlott rajta valami.

      • Peti szerint:

        Schlieren vonatokkal nincs tapasztalatom, azokkal nem utaztam. Viszont azon kívül az összessel ami errefele jár/járt. Igen tapasztalatból írtam a fagyos esetet. Nem vagyok fázós de minden megállónál érezni lehetett ahogy jön be a hideg. Az állandóan kihüló vonatot pedig újra és újra felfűteni elég nagy energiapazarlás. Amúgy a reggeli első vonat és az utolsó esti még mindig fecske. Mindenesetre műszakilag megbízhatónak tűnik eddig ami lényeges. A Füzesabonyba járó hernyókkal decemberben többször is műszaki hiba volt. Igazából ez a vonat tökéletes lenne a hernyók helyett az Eger-Füzesabony vonalra, hosszabb távra sajnos nem ideális.

Hozzászólás írása

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..