Pár napja, május 10-én említettük, hogy elkezdték megtisztítani a vasútállomás melletti, egykori Egervin telephelyet. A Heol tegnap azt is megírta, hogy miért teszik mindezt, címet is elolvasóknak nem nagy leleplezés: Aldi épül a Vasút utcán.
Érzéseink vegyesek a beruházással kapcsolatban, előre vesszük a negatívumot. Meggyőződésünk, hogy mélyen alulhasznosítják a területet, ide egy sokkal mutatósabb irodaház-lakópark-minibevásárlóközpont kombó is épülhetett volna, aminek csodájára járhattak volna széles e világról. A beépíthetőség lehetővé tette volna mindezt és Eger is gazdagodott volna így valamelyest. Ugyanakkor – és ez már a pozitívumhoz tartozik – a piac szülte az Aldit, ergo, ha a befektetőnek ennyit éri meg ide építeni, akkor ennyit éri meg neki és kész. Elfeledve fantáziánk csodás épületszüleményét, el kell mondani, hogy a város egyik legégetőbb szégyenfoltját orvosolják az építkezéssel. Ha az esztétikai élmény nem is játszik majd túlzottan, legalább funkciót kap az eddig kihasználatlanul álló romos telek, ami városképileg is kedvező. Ha meg kéne tippelni a nyitást, azt mondanánk, hogy karácsonyra már tudunk innen szaloncukrot vásárolni, de szerencsére nem kér ilyen tippet tőlünk senki, így meg is tartjuk magunknak a látnoki képességeinket.
Igazán nagy kár lenne oda egy újabb plázát, más befektetői ötlet nincs ? :/
Ez a hír kamu! :-)
Nem kamu, Aldi lesz. Annak kellet volna először Egerbe jönnie, nem a Lidlnek.
Megint tönkre tesznek egy pincerendszert!
Magának mennyi haszna volt a pincékből??? Nem pincerendszer volt, hanem föld alatti ciszternák összekötve alagutakkal. Ha ennyire sajnálja, miért nem vette meg?
Az Aldi nem pláza, nem bevásárlóközpont, hanem szupermarket. Ha a német befektetőknek megéri telepíteni a SPAR ‘szájába’ egy másik üzletet, tegyék…
A plázastopot nem szó szerint kell érteni.1000nm feletti boltot nem lehet jelen pillanat építeni
Bocsi.800 nm a max megengedett terület
Dehogynem lehet! Egyedi elbírálás…
400 lesz az a 800 :) és felmentést valóban lehet kapni ez alól, bár nem túl gyakori.
A legtöbb Európai városban egy helyen vannak a szupermarketek és jól megférnek egymás mellett. A „magyar” ember az, aki mindenbe beleköt, semmi nem teszik neki és mindent feketében lát.
A plázastopot nem szó szerint kell érteni.800nm feletti boltot nem lehet jelen pillanat építeni
Ugyan minek ide meg egy plaza ez is g@gyi ami ittvan
A kocsmák meg bezárnak, mert mindenki a plázában iszik. :)
Ha már Aldi lesz, akkor inkább Eger legrosszabb ( drága, kevés választék, elavult rendszer, és a lassúsági világbajnok pénztárosok..) szupermarketje, a Spar helyére kéne betenni. Ide a vasútállomáshoz semmiképp sem kéne ilyesmit és ezt a plázás irodaházas ötletet is ellenzem, sokkal jobban ki lehetne használni a területet!
Nem sokat vásárolsz szerintem, mert a Spar nem drága. Persze a Pennynél drágább. A választék sem kifogásolható. Húst meg csak ott érdemes vásárolni kivéve a Pemikát és a piacot. A pénztárosokkal meg szerintem semmi gond. Gyorsabbak, mint a Tescos diákok. A Tescot kéne eltúrni és a helyére építeni egy Auchant! Az osztrák és a német miért nem engedte be a Tescot? Mert SZAR!!!
Jobb lenne autóbusz pályaudvar mert a régi kinőtte magát.
Ez igaz, de lehet, hogy arra kevés ott a terület. Az autóbusz pályaudvar, illetve az egész belváros busz mentesítéséről, valahol a K2 környékére születtek távoli tervek. Kivétel persze a helyi járat. Gondolom hasonlóan kellene mind a négy égtáj felől.
Az autóbusz pályaudvar az Ady Endre úti parkolók helyére fog kerülni. A K2-re kivinni butaság lett volna. Minden értelmes városban együtt van a vasút és a busz pályaudvar. Mondjuk hazánkban még mindig egymás ellen van a két szolgáltató nem egymásért. Lásd a menetrendet. Nem igazodnak egymáshoz és nem úgy alakítják ki az indulást, hogy kitöltésék a lyukakat, hanem egyszerre indítják a járataikat. 30 éves buszok vs retkes vonatok.
Helyes!!!!
Majd ha elkészül!
Lehet, hogy már az intermodális csomópontra játszanak? És kíváncsi vagyok, h lesz-e majd közvetlen lekanyarodási lehetőség a Vasút utcára. Ráfér már nagyon arra a környékre a változás.
Lekanyarodni most is lehet, csak el kell hagyni a csomópontot.
pont erre utaltam :)
A rendezési terv szerint egy óriás körforgalmi csomópontból lenne lehajtási lehetőség öt(vagy hat?) irányba.
Körforgalmat épít minden normális város a forgalmas csomópontokba. Gyors és biztonságos. Szegeden és Győrben már 3 sávos körforgalmak vannak. Nálunk meg a bunkó egri még a Szarvas térit sem tudja használni! Aki a Maklári út felől jön, úgy vágódik be, mintha neki lenne elsőbbsége, pedig nem! Annak van, aki már behajtott abba.
Az autóbusz-pályaudvar a valószínűleg ma is érvényes város(rész)rendezési terv szerint a vasúti pu. ma is kihasználatlan stadion felé eső területén létesülne – az I. Cs.-on belül – úgy, hogy a vasúti terminál 4 vágánya lenne közvetlenül az Ady E. utca mellett, azzal párhuzamosan kiépítve. Az Intermodális Csomópont és környezetének látványterve megtekinthető a város hivatalos oldalán a városrendezési tervek között. Tényleg látványos, Eger rangjához méltó, európai nagyvárosi szinvonalú (lenne;) )! Az Aldi ebbe nem zavar be, hagy épüljön!
A hasonló nagyságú Veszprémben már 3 is van, a 3-3 Lidlen és Pennyn kívül. No, meg pláza…, több hipermarket és más miniplázaszerű üzletközpontok.
A negyed-egernyi lélekszámú B.füreden a Tesco MarinaCenter nevű mini-plázáján kívül 2 Spar, 1 Penny és 1 Aldi szupermarket megél. Utóbbi most létesíti a következő, második üzletét…. azon kívül, hogy egy nagyárúházból üzletközpontá alakult és az óvárosi részen egy további minipláza jellegű üzletközpont is van.
És! B.füred tizenháromezres lélekszáma ellenére nem minősíti LE(!) magát úton-útfélen kisvárosnak(sőt, a legritkább esetben), mint számtalan helyen olvasom a 54ezer lakosú Eger vonatkozásában, önmagáról!
Igényesnek kéne lenni, kedves egriek! :) (Eger vonatkozásában egykori/rég-volt egriként ma is igényes vagyok! ;) ) Legalább azokban a „szegmensekben” nem elhárítani a fejlődés lehetőségét, ahol a szándék adott! ;)
Pontosan hol található ez a látványterv a város honlapján?
A sparnál is kint van ez a látványterv, de több pontja is kérdőjeles. Vajon nem fog e hatalmas dugókat okozni a többlet forgalom (autó és busz) azokban a kis utcákban?(amikor a sas úti átjárót csinálták 1 hétig abban az időszakban a hadnagy ady teljesen használhatatlan lett úgy bedugult) A vasútállomás vágányai átkerülnek az Ady Endre oldalára, akkor vajon az állomás épülettel mi lesz amit most újítottak fel a vágányokról nem is beszélveamiket szintén? Szerintem az állomás az első 4 vágánnyal maradhatna ott ahol van, és egy L alakban bőven elférne hátul a hadnagy részénél a Buszállomás. Egyrészről örülnék ha odakerülne a nagybuszmeg mert erre lakom így közelebb lenne, más kérdés, hogy nem e bénítaná meg a forgalmat ugyanúgy ahogyan a belvárosban teszi. ( a reggeli és délutáni órákban ugyanolyan forgalmas mint a Barkóczy)
Ha kicsit is gondolkoznának a város vezetői, akkor a rengeteg indokolatlan lámpás gyalogátkelő helyett aluljárókat csinálnának. Biztonságosabb és hosszú távon környezetbarátabb. A lámpák miatt sokkal több a káros anyag kibocsájtás ráadásul a zöld hullámnak még csak a legapróbb jele sincs a városban. Az európai városok többségében az átmenő forgalom alagutakban zajlik. Nálunk meg egy elkerülőt sem tudnak megépíteni.
A vasútállomás épületéről meg csak annyit, hogy a Dohánygyár épületét is teljesen felújították, mielőtt a 2/3-a le lett túrva. Erről írok, hogy itt mindent ész nélkül csinálnak! Felnémeten a Tárkányi elágazó átalakítása is csak egy fiktív munka volt, hogy legyen melója a rokonnak. A kerékpárút is fölösleges, mert ahol a 25-ös mellett fut, rá sem hajtanak sokan. A főútról ugyanis nincsenek kitiltva, a Kislap papírbolt környékén meg a kerékpárúton parkolnak egyesek.
Ritkaság idősebb egritől (ha szabad így kifejeznem magam:)) ilyen épeszű, racionális s előretekintő hozzászólást olvasni, nem pedig jajgatást és azt, hogy „régen minden jobb volt, vissza a régit, mi ez az új, mi ez a fejlesztés stb.”.
Köszönöm! Látom és örülök neki, hogy vagyunk jónéhányan volt egriek és jelenlegi egriek is, akik aggódnak a városért, jövőjéért! Szép, értelmes, dicső múltjához méltó jövőt Egernek!
Egyetértek az előző hozzászólással , én is azt mondom,hogy fejlődjön a város.A Spar meg kösseföl a gatyáját.
P
Szerintem Ön sem járt még Aldiban. Az Aldi a Penny és a Lidl versenytársa lesz. A Spar nem lesz a konkurenciája. De ha annyi mindent meg tud venni majd az Aldiban, mint a Sparban, én kérek elnézést! Bizonyára visszább fog esni a Spar forgalma egy darabig, amíg a városnak még új Aldi megnyit, de a Spar akciókkal vissza fogja csalogatni a vevőit. Ez a piaci verseny a vásárlóknak a legjobb. Ha pedig tovább boncolgatjuk a versenytársakat, a Tesco és az OBI valamiért mindig egymás közelében vannak. Annak ellenére, hogy az OBI rettentően drága, mégis mindig tele van.
Ha nem a városé a terület – márpedig ezt irták – a tulaj azt ,, tesz ,, oda amit akar MISKOLCON , NYIREGYHÁZÁN , már nem csak 1 van – azokat a területeket pedig úgy ,, kezeli EGER mint elmaradott térségeket – ha verseny hát legyen az…….
tuti,hogy hamarabb megcsinálják mint az útépítők a Matyás. k .úton a buszmegállót és utat.tavaj október óta fel van túrva. nevetséges
ilyen negatív embereket mint az egriek, sehol nem láttam…ahelyett,hogyörülnének vmi újnak, mindent lefikáznak
Mem az egriek a negatívok, hanem általában a magyarok. Bármi történik, rögtön szidják, morognak. Ezt én sem bírom a magyarokban. Egyszer egy fórumra beírtam, hogy miért nem örülnek inkább egy közterület megújulásának a nagy károgás helyett és mindenki lehurrogott, hogy nem vagyok normális. Ez van, de nem tudom szeretni!
Tessék örülni az Aldinak! Kb. Lidl 2, picit drágábban, de nagyobb műszaki cikk választékkal és nagyon finom péksüteményekkel! Egy spárnàl jóval olcsóbb, lesz forgalma.