Skip to main content
Belvárosi rehabilitációKözlekedés

Nem értjük a belváros biciklizhetőségét :(

By 2014. október 19.9 hozzászólás
closeA bejegyzés régen lett közzétéve, tartalma emiatt már érvényét veszthette.

Régen, még a belvárosi rehabilitáció megkezdése előtt szó volt róla, hogy a munkák után gyalogos- és kerékpáros zóna lesz a sétálóutcákból. Az új közterületek átadásával aztán nem így lett, sőt, sikerült végleg összezavarodnunk a városközpontban tekerve, alább kifejtjük, hogy miért.

Nem tagadjuk, hogy hadilábon állunk a KRESZ összetettebb és ritkábban használt szabályaival, de szerény meglátásunk szerint elvileg az egész belvárosban tilos lenne biciklizni, mert sétálóutcákról van szó, ahová csak engedéllyel lehet behajtani*. Okés. Ezt mindenhol behajtani tilos táblákkal jelzik is, gondosan ügyelve rá, hogy sehol ne kerüljön alá egy “kivéve kerékpárral” kiegészítés. A frissen átadott Zalár utca elejére is odabiggyesztettek egy ilyen csúnya piros kör alakú táblát, a megszokott “kivéve engedéllyel” kiegészítéssel, viszont itt odanyomtak alá egy zöld biciklis tájékoztató táblát is. Ez tudtunkkal semmi mást nem tesz, csak informálja a bicikliseket, hogy arra érdemes menniük, engedélyt viszont nem ad nekik behajtásra.Tehát mi zöld táblákkal ajánljuk, hogy merre tolják a biciklijüket az emberek? Kizárt. *A turpisság abban lehet, hogy ahogy a Magyar Kerékpárosklub írja: a mindkét irányból behajtani tilos tábla vonatkozik a kerékpárosokra is “kivéve, ha valamilyen kivételt jelző tábla szerepel alatta”. Valamilyen – tehát akár az engedélyes fajta is elég lehet hozzá, ebben viszont végképp nem vagyunk biztosak, így egy tőlünk tájékozottabb ember megerősíthetne, vagy megcáfolhatna minket.

DSC_4733

Kedvenc dilemmánk az Eszperantó sétány, ahol a patakmedri kerékpárút megérkezik a felszínre. Vagy ahonnan lebukik a patak szintjére, mindegy. Ezen a ponton a kórház felé tartóknak 20-as sebességkorlátozással elkezdődik-, a Kossuth Lajos utca felé haladóknak pedig véget ér a kerékpárút. Tehát utóbbiak innentől elvileg tolják az útig, előbbiek meg eddig tolták. Ami fura megoldás lenne, merthogy direkt egy éles elválasztóval épült meg a sétány, aminek a patak felé eső része elvileg kerékpárút lett volna. De ilyen elgondolással akkor az összes kerékpártárolóhoz is csak tolva juthatnánk el, tehát leszállunk a Kossuth Lajos utcán, betoljuk a Városházáig a bringát, lekötjük, majd dolgunk végeztével innen visszatoljuk az útig, hogy ráülhessünk. Ez annyira életképtelen ötlet, hogy már biztos, hogy bennünk lesz a hiba, viszont nem tudunk rájönni, hogy mit tudunk rosszul, vagy mit néztünk el. Nem arról van szó, hogy most vért izzadva közlekednénk a belvárosban, csak néha elfilozofálunk egy-egy rendőrautó láttán, hogy vajon szabályosan hogy is kéne itt viselkednünk. És amikor hosszas gondolkodás után sem jövünk rá a válaszra, na akkor megijedünk :)

DSC_4738

Szólj hozzá! 9 hozzászólás

  • Naki szerint:

    Most akkor át lett adva a vízibicikli-út? Ott legálisan tekerünk? A kórházi végénél érdekes a helyzet, parkoló autók közt kell akadályversenyt játszani…

  • tojás szerint:

    idióta egriek a kerékpárút müködik és aki ki akarja kerülni a belvárost elsö osztályú.kicsikét gondolkozno kellene

  • macs szerint:

    neked is, tojás

  • A kerékpárosokra vonatkozó fontosabb KRESZ … – Kfki
    plasma.szfki.kfki.hu/~csillag/kerekpar_kresz/Kerekpar_KRESZ.pdf
    2010. márc. 10. – A kerékpár a KRESZ értelmében jármő , tehát a vezetéséhez … A nyitott kerékpársávra ugyanazok vonatkoznak, mint a kerékpársávra, két.

  • Egy Egri. szerint:

    A tábla szerint jelenleg be lehet hajtani kerékpárral !

    14. § (1) A járművek forgalmát tiltó vagy korlátozó jelzőtáblák:

    n) „Mindkét irányból behajtani tilos” (40. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az útra mindkét irányból tilos behajtani;

    (14) Ha az (1) bekezdés n) pontjában említett jelzőtábla alatt „Kivéve engedéllyel”, „Kivéve taxi”, vagy „Kivéve ….. (tömegközlekedési vállalat)” feliratú kiegészítő tábla van, az útra engedéllyel rendelkező vagy a kiegészítő táblán feltüntetett járművel, továbbá kerékpárral és állati erővel vont járművel szabad behajtani. Az engedélyt az út kezelője adja ki, a korlátozással érintett területen lakó, ott telephellyel rendelkező, vagy oda (onnan) áruszállítást végző természetes személy és jogi személy részére.

    17. § (1) A tájékoztatást adó jelzőtáblák a következők:

    x/1.140 „Kerékpáros útirányjelző tábla” (142/a., 142/b. ábra);

    Ezek után csak egy kérdésem van !
    Minek épült a kerékpárút a patakmederbe, ha az egész belvárosban lehet kerékpárral közlekedni ???
    És még egy nagyon fontos dolog a végére !!!

    43. § (1) Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni.

    . A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak

    a) Vezető: az a személy, aki az úton járművet vezet, vagy állatot hajt (vezet). A segédmotoros kerékpárt és a kerékpárt toló személy nem minősül vezetőnek.

  • (Facebook) szerint:

    1. Aki kitiltja a belvárosból a bicikliseket és száműzi a patakba, az biztosan soha nem biciklizett és nem érti mi a lényege.
    2. Ha ilyen drasztikus döntést mégis bevezetnek, akkor az a belvárosban biciklivel rohangáló és a gyalogosokat valóban veszélyeztető pár hülyegyerek miatt van, de ezt meg lehetne oldani gyakoribb járőrőzéssel,és szigorú büntetésekkel, nem kéne pár renitens miatt Eger nem kevés bicikliző társadalmát büntetni.
    3. A fiatalok után,lassan az egriek is ki lesznek tiltva a városból

  • Nyugdíjas szerint:

    Bár én nem biciklizek, ugyanezek a kérdések foglalkoztattak. Miért nem lehet egyértelmű jelzéseket, vagy az útburkolaton felfestéseket alkalmazni? (Mint a Hadnagy-Mocsáry útkereszteződésnél!) A következő lépés pedig ezek betartatása lenne. Mert a tiltás ellenére jelenleg is mindenütt bicikliznek a belvárosban, de a patakparti sétánynál is sok kerékpáros szívesebben szlalomozik a gyalogosok között, mint a külön nekik épített úton!

  • Ibra szerint:

    Szerintem nem bonyolult, az általatok lefotózott 20as-zóna-tábla éppenséggel nem meghatározó ebben a tekintetben, alatta az engedély nélküli behajtást tiltó már inkább, az így azon a helyen valóban minden járműtípusra vonatkozik, de erre is van megoldás, szabálykövető kerékpáros ilyenkor a járdán hajt be. :P Ami a téma szempontjából érdekesebb lehet, az a belvárosi övezet határát jelző tábla, lásd pl. a Líceum mellett, a Bajcsy Zsilinszky utca Széchenyivel találkozó végén. Az ilyen tábla valóban tiltja a behajtást az egyszerű gépi erővel hajtott járműt használóknak (persze megint csak kivételt képeznek az engedéllyel rendelkezők). Ezeken a táblákon viszont a kerékpáros behajtást véletlenül sem tiltják, tehát a belváros nyitott a kerékpárosok számára! (Nem összetévesztendő az általam példaként említett, övezethatárt jelző tábla azzal, az utcán kicsit beljebb található de nem messze eső “sorompós” útszűkülettől, amelyen keresztül történő kerékpáros áthaladást asszem a mai napig táblán tiltják.)

Hozzászólás írása

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

© Egrinapok.hu 2006