Skip to main content
Belvárosi rehabilitáció

Nem kapkodunk a parkolóház helyeiért

By 2014. október 7.8 hozzászólás

Április 19-én nyílt meg Eger első közterületi parkolóháza a piac szomszédságában, a beruházásról akkor itt írtunk összefoglalóan. A kapuk kitárulása óta már majdnem fél év telt el, a ház összesen 153 férőhelye viszont mindmáig elvétve csökken csak 100 alá. Reklám pedig volt az épülethez: a Szuperinfo-ban és a Rádió Egerben is találkoztunk a Katona téri parkolást népszerűsítő hirdetéssel, sőt, jó ideje zajlik már a férőhelyek bérbeadása is.

arvakozmost

Érdekes helyzet ez a kihasználatlanság, már csak azért is, mert a ház átadásával közel ugyanennyi, értsük ez alatt, hogy közel 150 parkolóhellyel lett kevesebb a belvárosban, ahonnan azóta sem tudjuk, hogy hová kerültek az autók. Érdekes továbbá maga a kihasználatlanság oka is. Megnyitás után szokás volt mondani, hogy mennyire nehéz közlekedni az épületben – ebben van is valami, általában egyik parkolóházat sem könnyű használni, még a látványosan kényelmesebbre tervezett bevásárlóközpontos változatokat sem. Meggyőződésünk viszont, hogy a parkolóház még így is messze jobb választás, mint a Zalár utcai kavicsos parkoló, vagy a Belvárosi udvar – aki kipróbálja ezeket csúcsidőben, az megváltásnak éli majd meg utána a szűkös parkolóházat. Az árak sem horrorisztikusan magasak, konkrétan a kettes zónába tartozik a ház, vagyis 280 forintért állhatunk benne óránként. Az említett Belvárosi udvarban ugyanezt 360 forintért tehetjük meg, bár igaz, hogy ott munkanapokon csak délután hatig kell fizetnünk, vasárnap például meg egyáltalán nem kell a pénztárcánkhoz nyúlni, ami azért vonzó tényező.

Fejünk felett lebegő kérdőjelünk viszont óriási nőtt, a ház működését sem értjük ugyanis. Annak idején arról volt szó, hogy 0-24-es lesz a nyitva tartás, ehhez képest múlt héten, amikor éjjel kószáltunk arra, meglepődve láttuk, hogy az üres helyek száma 153, az épület pedig be van zárva. Másnap megnéztük, és valóban: a bejáratnál papírcetli hirdeti, hogy a ház csak reggel hattól este tízig használható. Hogy miért, azt nem tudjuk, mindenesetre nagyon úgy néz ki, hogy több mint öt hónap elteltével sem sikerült még egyik félnek – így a használóknak és az üzemeltetőnek – sem hozzászokni a parkolóház létezéséhez.

Szólj hozzá! 8 hozzászólás

  • Tegnap 15 h-kor arra jártam 143 volt kiírva . mindig nézem a kihasználtságot amit én láttam 131 szabad hely volt .A PATAKPARTNÁL VISZONT MINDIG TELT HÁZ VAN ???

  • Domoszlainé Kecsmár Margit (Facebook) szerint:

    Érdekes, hogy a tegnapi dicshimnuszban erről nem szólt Habis Úr, de a belvárosi tereket sem említette, a bicikli úttal!…vagy hallgatni arany?

  • laport szerint:

    A kavicsos parkolót mikor zárják le?Oda eredetileg parkot terveztek, ha jól emlékszem.

  • Hajdú György (Kereskedők Eger Belvárosáért Egyesület) szerint:

    Javaslom az EVAT-nak mint üzemeltetőnek, illetve a Városvezetésnek (mint az üzemeltető tulajdonosának) hogy próbálja ki, hogy egy óra parkolás a parkolóházban ingyenes legyen. (Szeretnénk, a két ingyenes órát, de nem vagyunk telhetetlenek.) Álláspontunk szerint ez a kulcsa annak, hogy a városlakók megismerjék, és megszeressék a parkolóházat. Biztosak vagyunk benne, hogy ezzel a lépéssel nemcsak a belváros versenyképessége kerülne egyensúlyba az egyéb bevásárló központok ingyenes parkolóival szemben, de a parkolóház bevételei is megnövekednének, hiszen ha átlagosan 100 autó áll másfél órát a házban (ez 2/3-os kihasználtság akkor a bevétele 100 x fél óra azaz 14.000 Ft óránként ami persze nem sok, de biztos több a jelenleginél. Nem érthető számunkra az sem, hogy miért nem érvényesek az amúgy drága pénzért megvásárolt havi, és éves bérletek a parkolóházba. Az is segítené a belváros megközelíthetőségét, ha a bérletesek használhatnák a házat, ezzel több szabad hely lenne a többi fizető parkolóban. Bízok benne, hogy a fent vázoltakat megfontolják az illetékes döntéshozók, és mindenki számára elfogadható új parkolási rendeletet alkotnak, azt szem előtt tartva, hogy a parkolódíj, nem bevételi forrás egy város számára, csupán forgalomtechnikai eszköz. Ez azt hivatott szolgálni, hogy adott szűk keresztmetszetű területen (mint a belváros) legyen nagy a forgási sebesség, de mindenki a számára elérhető távolságban tudjon megállni, intézni dolgait.

  • Javaslom az EVAT-nak mint üzemeltetőnek, illetve a Városvezetésnek (mint az üzemeltető tulajdonosának) hogy próbálja ki, hogy egy óra parkolás a parkolóházban ingyenes legyen. (Szeretnénk, a két ingyenes órát, de nem vagyunk telhetetlenek.) Álláspontunk szerint ez a kulcsa annak, hogy a városlakók megismerjék, és megszeressék a parkolóházat. Biztosak vagyunk benne, hogy ezzel a lépéssel nemcsak a belváros versenyképessége kerülne egyensúlyba az egyéb bevásárló központok ingyenes parkolóival szemben, de a parkolóház bevételei is megnövekednének, hiszen ha átlagosan 100 autó áll másfél órát a házban (ez 2/3-os kihasználtság akkor a bevétele 100 x fél óra azaz 14.000 Ft óránként ami persze nem sok, de biztos több a jelenleginél. Nem érthető számunkra az sem, hogy miért nem érvényesek az amúgy drága pénzért megvásárolt havi, és éves bérletek a parkolóházba. Az is segítené a belváros megközelíthetőségét, ha a bérletesek használhatnák a házat, ezzel több szabad hely lenne a többi fizető parkolóban. Bízok benne, hogy a fent vázoltakat megfontolják az illetékes döntéshozók, és mindenki számára elfogadható új parkolási rendeletet alkotnak, azt szem előtt tartva, hogy a parkolódíj, nem bevételi forrás egy város számára, csupán forgalomtechnikai eszköz. Ez azt hivatott szolgálni, hogy adott szűk keresztmetszetű területen (mint a belváros) legyen nagy a forgási sebesség, de mindenki a számára elérhető távolságban tudjon megállni, intézni dolgait.

  • Meregzacsko szerint:

    En,szegyellnem magam auto tulajdonos letemre,ha reklamalnam a parkolasi dijat.Sok egrinek semmi sem jo,lehet gyalog is kozlekedni foleg a piacra,az legalabb egeszseges.

  • Nándi szerint:

    Én pedig használom. Én se szerettem volna ide ezt a förmedvényt. De ha már itt van, és mások – talán dacból – nem használják, akkor legalább nekem van parkolóhelyem. :)

  • Balázs szerint:

    Nincs mobilparkolás, sem bankkártyás fizetés. Ez ma már alap lenne. Ezenkívül túlárazott. Pl. a miskolci, belvárosi parkolóház csak akkor fizetős, amikor az utcán is fizetni kell, tehát 18 után már ingyen lehet benne parkolni.