Belvárosi rehabilitációFejlesztés

13 ezer négyzetméterrel több belvárosunk lesz év végére

By 2014. január 9. 4 hozzászólás
closeA bejegyzés régen lett közzétéve, tartalma emiatt már érvényét veszthette.

A belvárosban jelenleg folyó munkálatok egyrészről vészes hiánypótlásnak is betudhatóak, több ponton újulnak meg ugyanis olyan felületek a kereteikben, amik már nem csak indokoltak-, de egyenesen elengedhetetlenek voltak. E mellett viszont lesz / van egy másik, némiképp talán kevésbé hangoztatott hatásuk is a beruházásoknak, mégpedig, hogy megnövelik a belváros gyalogosok részére hasznos területeit.

Először az Agria Park megnyílásakor tapasztaltunk ilyen hatást Egerben, amikor a szűken vett városközpont határa villámcsapásra kitolódott a Barkóczy utcáról a Vörösmarty útra. A mostani fejlesztések annyiban különböznek a bevásárlóközponttól, hogy kivétel nélkül már eleve a városmagban helyezkednek el, csak eddig nem igazán tudtunk mit kezdeni velük. Ők összesen mintegy 13 000 négyzetmétert fednek le, ennyivel lesz tehát több hasznos területe a már meglévő belvárosunknak. Feltételezve persze, hogy sétálóbelvárosként tekintünk a városközpontra, az autósok ugyanis olyan 7000 négyzetmétert buknak majd az egészen.

Érseki palota

Az Érseki palotaegyüttes felújítása önmagában is örömteli esemény, még örömtelibb viszont, hogy utána kinyílik tőle a palota kertje a város előtt. A fejlesztés következtében egy wifi lefedettségű (!), ingyenesen látogatható kerttel lesz több szabadon felkereshető terület a Széchenyi utca közvetlen szomszédságában, mintegy 4000 négyzetméteren.

Zsámboki Pál fényképe a hamarosan kinyíló kapuról

Kerékpárút a patak mentén

Azzal, hogy megépült a városunkat ezer éven belül teljes hosszában átszelő kerékpárút-hálózat belvárosi szakasza, új közterület nyílt meg a lakosok előtt. A patak ezen szakasza már nem csak a felszínről látható, hanem a víz szintjéről is – végigsétálható, végigtekerhető és végigfotózható. Amikor pár napra elkerült az 500 méteres szakasz elől a kordon, több tucat, (száz?) ember kereste fel az új utat, felfedezvén közben egy egészen új szemszögből azt a területet, amit eddig már éveken keresztül, unalomig megismertünk.

Eddig csak elképzelhettük, hogy hogy néz ki a híd alulról

Közösségi tér az Eszperantó sétány mellett

Igaz, a belvárosi rehabilitáció egészéhez képest jelképes méretű fejlesztés lesz, de a maga mintegy 700 négyzetméterével érdemes kiemelni az eszperantó sétány mellett létesülő parkot is. A területet eddig egy használaton kívüli épületrész, valamint egy üres tér fedte le, mely helyét jövőre egy padokkal és köztéri alkotással kiegészített, hangulatos kis park veszi át.

Belátható időn belül pihenhetünk majd az egykori étterem helyén

Halpiac

A volt halpiac területe az egyik legnagyobb örömünk, a jelenlegi parkoló helyét ugyanis egy díszköves rendezvénytér veszi majd át hamarosan. Tartunk tőle, hogy többször fog ürességtől kongani a tér, semmint rendezvénytől visszhangozni, de akkor is szívesebben fogunk sétálni rajta, mint most, amikor parkoló autókat kell kerülgetni rajta. A projektelemmel mintegy 3800 négyzetméter területet kapnak a gyalogosok a főtér közvetlen szomszédságában.

Rendezvénytérré alakul át az egykori Halpiac

Szúnyog köz

A Szúnyog köz is a Halpiac cipőjében jár, legalábbis a téren mindenképp, hogy a jelenlegi autóparkolóból hamarosan egy köztér lesz. A különbség az, hogy első ránézésre itt egy nagyságrendekkel hangulatosabb és izgalmasabb terület jön majd létre, szinteltolásos terasszal a pataknál és Végvári vitézek szobrával a felszínen, összesen 3200 négyzetméteren.

A parkoló helyét egy valamivel izgalmasabb köztér veszi át

Fazola utca

Csak zárójelben jegyezzük meg a Fazola Henrik utca esetét. A Dobó István utcába torkolló szakasz eddig el volt vágva az átmenő forgalom elől, ennek megfelelően tagadhatatlanul kihalt is volt a központi elhelyezkedése ellenére. Az új híd megépülésével kinyílt a szakasz másik vége is, ezzel szorosabban hozzákapcsolódott a belváros egészéhez a Fazola- és Hibay utcák jelentette vár alatti terület.

Ez a látószög is újdonság, de híddal egy egész utca kapcsolódott szorosabban a városhoz

Szólj hozzá! 4 hozzászólás

  • Nagy hiányossága a felújításnak , hogy a Fazola- Dobó és Hibay utcák a burkolatuk miatt gyakorlatilag járhatatlanok egy babakocsit meg képtelenség végigtolni rajtuk .A Város szempontjából nézve egy másik hiányosság hogy a felújítások az Érsekkert és a Tűzoltó tér közti területre korlátozódnak . Eger lakosainak illetve adófizető polgárainak többsége nem ezen a belvárosi térben lakik így a napi életritmusukban nem élvezhetik Sőt a parkolási területek kitolásával többet kell egy egy bevásárláskor ügyintézéskor gyalogolni .A parkolóház használhatatlanságáról meg ne is beszéljünk Az Ő környezetük meg évek óta romlik és pusztul meglehet nézni az északi városrészben a lépcsők állapotát nem hogy ízléstelenek hanem balesetveszélyesek , a patakban lévő kerékpárutat egy egy árvíz után soha nem takarítják le a patak tele van szeméttel – nyilván erről az ott lakók is tehetnek- Lehetne ott is kialakítani újabb parkolókat mert egy egy területen úgy megnövekedett az igény hogy kénytelenek a parkokban parkolni ezzel a zöldfelület károsodik . Tehát a jövőben jobb volna a felújításokat jobban szétosztani hogy minden városrész kapjon lehetőséget a megújulásra , ne csak az idegenforgalom szempontjai érvényesüljenek .

  • FA Jankó szerint:

    Ne haragudjon Scheffer Úr, de ez a pályázat kifejezetten történelmi belvárosok megújításáról, funkcióbővítéséről szólt, ez a kiírás lényege! Ha van 5 milliárd elnyert forrás, az nem azt jelenti, hogy 5 városrészre 1-1 milliárdot fordíthatunk csak úgy, önkényesen.

  • FA Jankó szerint:

    Jaj, majd elfelejtettem: csókolom, a Dobó utca benne van a belvárosi rehabilitációs programban! Kb. áprilisban bonthatják, ezt az illetékes irodavezető nyilatkozta valahol. Cserélik a közműveket, majd ugyanúgy szép, természetes kő burkolatot kap, mint a Dobó tér és a Bajcsy, meg a többiek. Én magam egyébként számos alkalommal toltam DUPLA babakocsit, KÉT kisgyermekemmel a Dobó utcán, és nyilvánvalóan nem volt egy leányálom, de azért megoldható volt eddig is. Sőt, felmentünk a Várba, ami aztán tényleg katasztrófa ebből a szempontból, de azt is megoldottuk. nem vihet mindenhova frissen öntött aszfalt út, vagy éppen mozgó szalag… Scheffer Úr, nem mindig csak azt kellene nézni, hogy mibe lehet belekötni…

    A továbbiakhoz: a városfejlesztés tovább folytatódik a Rác hóstyában, ez a Szociális Városrehabilitációs Program. Felújítják a Garzon-házat és környezetét is rendezik. A Szala – Garzon-ház fejlesztés is arról árulkodik, hogy egyértelmű törekvés a további térségek fejlesztése is, amint erre lehetőség nyílik. A Bervában, Felnémeten pl. sok-sok aprócska lépcső-korlát, padkajavítás volt, ezt is észre lehet venni, nem csak sopánkodni, és információhiányosan kritizálni.

    A parkolóházas pletykák fele/negyede sem igaz, a ház nem használhatatlan, sőt, úgy tudom, hogy a használatba vételi engedély gyakorlatilag megvan, csak ezt még nem publikálták. Használni fogják, mert ez lesz a legolcsóbb parkolási hely a belvárosban.

  • Meregzacsko szerint:

    Vegre valaki mar helyre tette a kedves Scheffer urat, rendkivul unalmas az allando ismetlese es masok masolasa.

Hozzászólás írása

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..