Skip to main content
Közlekedés

Kis ideig buszozhatunk majd a Völgybe

By 2013. október 4.23 hozzászólás

Meghallgatásra talált sok Szépasszonyvölgyező imája, akik anélkül szerettek volna borhoz jutni, hogy kisebb maratont kellett volna előtte és utána lesétálniuk. Buszjárat indul ugyanis a Völgybe, igaz próbajelleggel és fizetősen, de legalább indul!

Tájékoztatjuk Kedves Utasainkat, hogy Eger Megyei Jogú Város megbízásából és engedélyével, próba jelleggel, az Agria Volán Zrt. a Szépasszonyvölgy városrész különleges utasforgalmi igényeit kielégítendő, a közszolgáltatási (hagyományos helyi járat) menetrendszerinti járatoktól eltérő feltételekkel igénybe vehető, külön célú menetrendszerinti járatokat indít október 11-től 3 hétvégén át.
A járatok a Színház és a Szépasszonyvölgy között létesítenek kapcsolatot az útvonalon található megállóhelyeket érintve, pénteki és szombati napokon az esti órákban.
A szolgáltatás csupán az autóbusz vezetőnél megváltható, utazásonként és személyenként 400 Ft árú, különcélú menetjeggyel vehető igénybe. A 6 éven aluli gyermekek felnőtt kíséretében díjmentesen utazhatnak. Egyéb utazási kedvezmények alkalmazása a lehetőségeken kívül esik.

A menetrend és részletes tájékoztató letölthető innen. (pdf)
Térkép az útvonalról és érintett megállóhelyről (jpg)
Google Earth-be beépülő térkép letölthető innen (kmz)

Agria Volán Zrt.

Szólj hozzá! 23 hozzászólás

  • Honnan jött ez a 400 ft-os jegyár? Kissé sokkalom az árát…

  • Névtelen szerint:

    Gratulálok hozzá, hogy szezon végén találják ki ezt az ötletet.

    • Máté szerint:

      Nem tartom túlzottan értelmesnek azt, hogy épp szezon végére (majdnem, hogy télre) rakták ennek a járatnak a „próbáját”. Nyilvánvalóan senki nem fogja igénybe venni ugyanis a Szépasszonyvölgy inkább tavasz végén- nyár elején indul be.

      Ui: Helyi Bérlet használat tökéletes lenne hozzá, 400forintért pedig senki nem fog lemenni a völgybe mert abból már egy fél liter bor ki jön! :D

  • Ludányi Csaba (Facebook) szerint:

    A kezdeményezés tetszik, az, hogy a szezon vége után próbálják tesztüzemmel megállapítani, hogy lenne -e rá igény, már kevésbé, ez kb. olyan, mint szabadtéri medencének januárban mérni a kihasználtságát.
    Ui.: az 1400 méteres séta legfeljebb nagyon kicsi marathon, olyan 1/30-nyi.

  • Ergoo szerint:

    Tavasztól, sőt nyáron több értelme lett volna szerintem, lényegesen nagyobb a forgalom akkor. Jelenlegi formában elég szegényes az útvonal, a város déli és északi végét közbe lehetett volna iktatni. (mint körjárat) Egyébként egy 4-5 fős társaság az összesen kifizetett buszjegyből simán megjárja a belvárost taxival, talán hazáig is futja kis kiegészítéssel. Viszont hasonló fizetős módon jó volna éjszakai járatot is bevezetni a város északi és déli része között (pl 14-es vonal, kezdetben próba jelleggel). Tapasztalataim alapján lenne rá igény, a külön díj megfizetése árán is. 24:00 -tól 04:00-ig az óránkénti egy járat bőven elég lenne. Nem vagyok bennfentes, de akár egy sofőr is el tudná látni ezen „műszakot”.

    • Névtelen szerint:

      télre nagyon sok értelme van … az éjszakai járat meg baromság… 1 hét alatt az összes buszt szétvernék a mulatozók ..

      • Sasi szerint:

        Mondjuk ez utóbbiban nem értünk egyet, tehát egyrészt éjjel nem csak bulizók utaznak, ők sem csak részegen, másrészt esti buszon könnyebben megakadályozhatóak a rongálások, pláne első ajtós felszállásnál, ahol már akkor kiszűrhető az emberke, mielőtt felszállna. Törni-zúzni ugye nem az enyhén spicces alany szokott, aki bérletmutatáskor megtévesztésig hasonlítana egy értelmes utazóhoz :)

    • majdénmegmondom szerint:

      A sok részeg, ordítozó, kötözködő menjen csak gyalog éjszaka. Legalább józanodik és nem a busz üléseit hasogatja össze, esetleg lerókázza…

  • Ergoo szerint:

    Akár felügyelő személyzet (is) biztosíthatná a buszt (aki mondjuk jegyet kezelné, bár ez ugye többe embert igényel, ami több pénz…) de vandálkodás esetén ajtó bezár, rendőr hívás, esetleg busz bekamerázása segítene ezen problémán. (Szerintem egy kijelölt állandó busz elég lenne hozzá), így azon nyomon követhetőek az esetleges rongálások. Azért nem mindegy, hogy pl. 400 Ft-ot fizet az ember ha a város egyik végéből a másikba utazna, (vagy taxit rendel 2000- 2500 Ft-ért), de már a belvárosból is megéri mind a Lajosváros, mind Felnémet felé. Mindenre van megoldás csak akarni kell.

  • Az ötlet már nagyon régi az hogy végre bevezetik próbajelleggel dicséretes de az hogy ezt pont októberben a idegenforgalmi szezon vége után ez már érthetetlen .A völgyben lévő most átadott látogató központ rendezvényeinek kezdési idejét vajon a menetrendben figyelembe vették e .

  • Névtelen szerint:

    Jó ötlet! Ideje volt már, hogy tömegközlekedéssel is el lehessen olyan helyet érni, ami szezonkor az egyik legnépszerűbb. És nyilván azért indítják most próbajelleggel, hogy tavaszra -és nyárra zökkenőmentesen már-már bejáratott módon tudjon üzemelni.

  • teditke szerint:

    Direkt tették a próbajáratot mostanra, mert a későbbiekben hivatkozhatnak arra, hogy ők megpróbálták, de nem volt rá igény! Egyébként előszeretettel használják ezt a „nem volt rá igény” mondatot.
    A hatos busszal is ez volt. Hiába írta meg az egri újság és mondta be a rádió, hogy próbajárat indul, nem mindenki olvassa az egri újságot és hallgatja az egri rádiót?!! Mostmár itt az internet, talán egy kicsit többekhez eljut, de internete sincs mindenkinek?!!! Nagyobb reklám kellene!
    Ne ilyenkor, drága kedves Volánosok, tavasszal, tavasszal, tavasszal, MONDOM: tavasszal,tavasszal,tavasszal,tavasszal…….

  • Sári Lajos szerint:

    Távolabbról…, de azért mégis…!

    Megelégedéssel olvastam a Szépasszonyvölgyet érintő újabb jó hírt…, és a VOLÁN tájékoztatót !

    Nos, alább megosztanám a Tisztelt Olvasóval néhány a hír által inspirált – s’ reményeim szerint összességében előremutató – gondolatomat…

    Ennek a hálózatbővítésnek már rég ideje volt…, sőt, már rég’ ideje lett volna… és ideje LENNE !
    Annak idején – jó harminc éve, úgy a ’70-’80-asok’ fordulóján, még egriként – amikor a VOLÁN kérte az utazóközönség véleményét és javaslatait a város vonalhálózatára, fejlesztésére vonatkozóan, magam is éltem egy-két „jobbító” felvetéssel.
    Ezek között volt – többek között – a szépasszonyvölgyi vonal is – ha jól emlékszem – a Vasútállomás – Deák – Klapka – Almagyar – Kossuth – Eszterházy tér – Szvorényi – Szalóki – Kőkút- Szépasszonyvölgy járat is…, visszaútban az Almagyar u. Egészségház utcán keresztüli kiiktatásával ! Így nem valósult meg próbaként sem, de azidőtájt emlékeim szerint egy ideig volt járat a városból a völgybe a mai Király utcán keresztül…, lehet, csak pár hónapig…, lehet, akkor is „próba jelleggel”(sic!).
    Pedig a fent leírt vonal érintett volna/érintene minden „lényegeset”, amit a várost látogatóknak „kínálni”, bemutatni kell(!)…, megnézni, bejárni – és ahol időt tölteni – érdemes…! Az Érsekkert, a fürdők, a Vár, a Belváros/ Líceum,Bazilika és a völgy egy vonalon elérhetők lennének…, vonalhoz közeli (300 m) a Buszpályaudvar, 3-400 m az AgriaPark ! Ez MINDEN ami a város látogatóinak „lényeges”…! S’ ha netán csak majdnem…!? Nos a „csak majdnem”-en kívüliek sem esnek túl messze(max.10 perc)…!
    S’ hogy a Klapka – Almagyar – Kossuth – Deák hurok oda-vissza „bejárásának” a helyi utazóközönség szempontjából – a fentebb felsoroltak könnyű elérhetőségén túl – milyen indokai vannak…!?
    Talán nem sorolnám !? De…! Mégis ! A vonal – így oda-vissza – érint/közelít szinte minden fontos hivatalt, hatóságokat, több közintézményt, kulturális intézményt – ezzel ügyintézési, szolgáltatási és munkahelyeket -, továbbá…, a Főiskola két épületét, két középiskolát és általános iskolákat is… és ellátatlan – a Leányka út Campusig meghosszabbítva m á r – v á r o s r é s z e k e t is a tömegközlekedésbe integrálva…, mindezeknek a távolsági közlekedéshez csatlakozódása mellett !
    A „próbát” – a valós igény felmérésére – ezen a vonalon kellene felkínálni és legalább éves időtartamra, mely alatt a szélesebb körű igény már megismerhető ! Ennyi idő az igénybevételi szándék kialakulásához…, ergo, a szolgáltatás igénybevételének állandósulásához is kell !
    Persze – lehetőség szerint – már „felkínálni” is – a reggeli/délutáni „csúcsidőbeni” és napi oktatási idő utáni – gyakori járatkövetési idővel kell…, mert úgymond’ „hébe-korba” járatkövetés nem generál komolyabb igényeket…, magyarul értelme sincs !

    Már csak néhány sor…, hogy egy rövidebb cikk terjedelmét azért alig haladjam meg…!

    Ugyancsak „azidőtájt” erősítettük javaslatainkkal, leveleinkkel a lajosvárosi vonalfejlesztés szándékát !
    Hiába volt lebegtetve – talán még tervszinten is – az ottani gyárak, üzemek miatt a Faiskola út teljes hosszán
    végighaladó vonal – az út tervezett(?), kétirányú közlekedésre alkalmas kiépítése mellett -…, a – „kútba esett” – tervet jó esetben is csak valami eu.-s támogatásból – „szőtt hálóval lehet kihalászni” és… – lehet kézzelfoghatóvá tenni…!? Aztán…, Kassai u. – Déva u./kiépítés esetén Fiumei u. – Kolozsvári u. „hurokkal” e népesebb környék bekapcsolása a helyi hálózatba a Pozsonyi utcán keresztül…!?
    Hogy a közlekedési infrastruktúra adott paraméterei…, útszélesség, lekerekítések, stb…!? Csak kifogás !
    Például a kiváló lefedettségű és vonalhálózatú Veszprémben nem probléma – a jelenleg még hasonló adottság – néhány kis járatszámú vonal által érintett utcákban…! S’ jó példa van még néhány…, máshol is !

    Hol vannak fentiek a – Belváros épületeinek állagát óvni hivatott – belvárost érintő trolivonalak ’50-’60-’70-es
    években szárnyra kelt(ett), sajtóban is többször megjelent terveitől…!? Igaz…, végül is nem lett belőle semmi… Lehet, hogy ma is nyerő program lenne eu.-s közlekedésfejlesztési pályázaton…! Akár az energiaellátáshoz
    légvezetéket nem igénylő korszerű vegyesüzemű buszok beszerzésére sarkítva !

    Végül…, a fentiekhez a – tényszerűség igényével – az is hozzátartozik, hogy „azidőtájt” Egerben a helyibuszokon utazók száma közel 20…, azaz húszmillió fő volt évente és ennek az igénynek naponta közel 1200 járattal lehetett csak eleget tenni !
    Napjainkban – az „olvasatokból” visszaidézve – 700 körüli járat is elég…
    Persze fordulhat még e téren a kocka !

    Addig is…, irány – busszal – a Szépasszonyvölgy ! Vonal-hosszabítás esetén akár Leánykaútról is…

  • Sári Lajos szerint:

    Tisztelt Admin.! Kedves Sasi !

    Alábbi soraimban – hogy rövidebb, de azért félreérthető ne legyek – bevetném néhány FB hangulatjel kódját
    a megfelelő helyen…, remélve, hogy mindenki érti… Szóval… !
    Épp’ csak elküldtem eme fenti „remekművemet ;) „, máris látom, hogy nem „lektoráltam :-D ” kellő körültekintéssel ! Ráadásul – hogy, hogy nem – szemet irritálóan összetöredezett !
    Így aztán az ismert…, ma már „klasszikussal ;) ” analóg formában kísérlem meg eszkuzálni „remekművem :-D ” formai/alaki és – az oldalon „fixáltat” kontrollálva rögtön észrevett – helyesírási hibáit :( ! Tehát…, „kicsit összetöredezett, néhány helyesírási hibával „éktelenített :-D „, de azért az enyém ! ;) :) Máris behelyettesítek…, mindazoké akik a tartalmával egyetértenek, akiknek valami pluszt ad a régebbi időkről…, persze azoké is akik vitatják a tartalmát, netán nem értenek egyet mondandómmal !
    Kedves Sasi :) ! Fentiek után felajánlom ;), hogy a „művel :-D ” tegyenek legjobb belátásuk szerint ;) ! Ha mégis a szélesebb nyilvánosság elé lenne tárva :) , mint a korábbijaim – amitől nem zárkózóm el -…, úgy kérem a néhány, felsorolni most nem kívánt, ám szembeötlő helyesírási hibát javítani, a formai/alaki korrekción túl ! A korrekciókat előre (y) -om, köszönettel ! Üdvözlettel: S.L.
    Ui.: Most küldöm, de ennek esetleges hiányosságait már nem eszkuzálnám külön…, mondjuk…, a késői órára tekintettel…! ;) :)

    • Sasi szerint:

      Kedves Lajos, akkor jó szokás szerint holnap közzé is tesszük a hozzászólását! Hajlamosak vagyunk ugye mindent elrontani benne, amit csak lehet, úgyhogy ha most is talál benne majd valamit, amit máshogy szeretne, előre is bocsánat érte és jelezze, kijavítjuk! :) Köszönjük, hogy leírta gondolatait!

      A hozzászólása kapcsán két dolgon akadt meg a szemem, egyik a Leányka úti buszkapcsolat, amin jómagam is fantáziáltam már jó párszor, lévén több száz, megkockáztatom, ezer hallgató közlekedik arra naponta, jobb híján gyalog, vagy kocsival, akik jelenthetnének biztos utazóközönséget. Velük viszont egy gond van, mégpedig, hogy a leglehetetlenebb időpontokban közlekednek, tehát egymástól független időpontokban, amihez buszt igazítani szinte lehetetlen. Más meg nem megy arra, az Almagyar-dombi lakók a másik irányról támadnak.

      Másik gondolat a belvárosi troli megemlítése volt, jómagam is hallottam az akkori elképzelésekről, és hát viszonylag kevés dolognak szoktam örülni, ami nem valósul meg Egerben, de ez közéjük tartozik. Irtózok a troliktól, de még a kitalálójától is, legyen az bárki is… Az addig oké, hogy tiszta, meg árammal megy, de cserében olyan mértékben elcsúfítja az érintett utcák látványát, hogy valami hihetetlen, külvárosban nincs vele gond, de az ég óvjon tőle, hogy a barokk házainkat ne csak az omló vakolat csúfítsa, hanem troli-felsővezeték is… :) A hibrid buszok viszont valóban jók lennének, ez egyébként a Volán fejében is megfordult már, legutóbbi közvéleménykutatásukban konkrétan rákérdeztek, hogy mit szólna a lakosság ilyen járat indításához a szűken vett belvárosban, úgyhogy ezer éven belül hátha ez meg is valósulhat majd.

      • Sári Lajos szerint:

        Kedves Sasi !

        Köszönöm a – korrekciót felvállaló és felvetetteket kiegészítő – gyors válaszát ! :)
        A témához kapcsolódóan írtakkal magam is egyetértek…, még ha ez ellentmondásnak tűnhet is a „műben ;)” nyilvánítottakhoz képest ! De nem az… !
        Nem akartam olyan mélységig boncolni a témát, hogy „vezércikknyivé” terjedelmesedjen ! ;)
        Azért – részletekbe „alig ;) ” bonyolódva – a járat vonalának bővíthetőségéhez :
        – Az Egészségház u. – Almagyar utca közrefogta fordulóból csak egyik alternatíva a Leányka utca, a másik
        a Bástya utcán keresztül az Almagyar-domb lehetne. Persze mindkét változaton kisebb járatsűrűséggel, mint a vonal Almagyar utcáig tartó „gerincén”. Teszem azt pl. reggeli és kora délutáni „csúcsban” – amire
        igény is lehet negyed vagy félóránként váltva az alternatívákat. A törzsvonal járatkövetési gyakoriságához
        különösebb gond nélkül igazítható lenne az alternatívák oda-vissza 10-10 percet igénylő útideje…,
        véleményem szerint ! Másik indok: menetrendváltástól – tervezet szerint – Felnémetig járnak a vonatok !
        Akik rákapnak a várállomási fel/leszállás lehetőségére, egy idő után lesznek annyian, hogy a Tetemvár –
        Vécsey-völgyi(hányas is most?) járat mellett direkt jól jönne az említett Bástya úti alternatíva…
        – Troli…! Annak ellenére, hogy az utolsó(’70-es évek vége?) infó szerint a vonal a Belváros határán illetve szinte azon kívül lett volna (Deák – Eszterházy/Pyrker(terek) – Barkóczy – Csíky – Széchenyi), én is örülök, hogy nem valósult meg városképrontó felsővezetékes formában ! Bár nekem ódon városokban,
        városrészekben (pl.Pozsony) rendkívül hangulatos még a villamos is a szűk utcákon, különösen ha – mint
        pár éve még, időnként – old-timer a szerelvény…, a felsővezeték ellenére ! Villamos-„fan” lévén azért
        nekem igen tetszene mondjuk Alstom f.vezeték nélküli Egerben az előbb felsorolt utcákon…, persze – a ma
        „napnyugaton” már jellemző rejtett pályán…, mert a hagyományos pálya se egy esztétikai érték !
        …, és nem „álom”, mert „ugyanott” van villamos néhány hasonló nagyságú városban is…, legfeljebb Egert
        érintően „lázálom”… ;)
        Viszont a hibrid/vegyesüzemű buszok beszerzésére lehet esély…, majd…, valamikor….

        Nos…, ennyit azért még „beleszorítzottam” e „szerény” hozzászólásba… ;)

        Szép napot Kedves Sasi ! :)

  • Sári Lajos szerint:

    Ui.: A szerkesztés megint a most „szokásos, nívós” ! ;) :( Exk!

    • Sári Lajos szerint:

      Mármint a 12.42-kor küldött válaszomat sikerült „megint, a most szokásos, nívós” formában összetördelnem ;) :( ! A félreértések elkerülése végett… ! Elnézést… !

      • Sasi szerint:

        Értettem, semmi gond, soha rosszabb hozzászólást! :)

        • Sári Lajos szerint:

          Kedves Sasi !
          Köszönöm…! Először is az utóbbi elhárítást és elismerést…, továbbá a korrekciókat és…, a FB-os közzétételt külön is !
          A közzététellel kapcsolatban egy – remélem az első, a várost is védő, ezért értékes és kedves válaszát érintően sem ellenezendő – felvetésem, hogy válaszával és a „rátromfolásommal ;) :) ” talán érdemes lenne kiegészíteni…, többek között az almagyardombi alternatíva közzététele miatt… . Persze „rátromfolásom ;) ” – előre is megköszönt – szerkesztési, stb. korrekciója után… Szép napot kívánva…, a blogozóknak is ! S. L.

  • Gárdonyi szerint:

    Reklámozzák egyáltalán Egerben rajtatok kívül, hogy lesz busz a Völgybe? Egyébként tényleg nem túl elmés tlet őszre ilyet tervezni, pedig az ötlet kiváló! Buszon meg úgyis lesz facekontroll gondolom, tehát nem töredezik össze a részegek a buszt…remélem.

    • Sasi szerint:

      A TV Eger is megemlítette egy fél hír erejéig, meg gyanús, hogy talán az érintett buszmegállókban is lesz/van értesítés, de tény, hogy nem viszik túlzásba a hirdetését…