Közlekedés

Csúszásgátlós zebra a Hatvani kapu téren

By 2013. május 18. május 27th, 2013 8 hozzászólás
closeA bejegyzés régen lett közzétéve, tartalma emiatt már érvényét veszthette.

 

Biztonságosabb lehet Eger egyik legveszélyesebb zebrája a belváros szívében. A Hatvani kapu térről van szó, ahol összejátszanak a a veszélyességi tényezők: nincs közlekedési lámpa, van viszont négy sáv és egy beláthatatlan kanyar, körülbelül 70 méterre az átkelőtől. A közeli általános iskola, Gyermek- és Ifjúsági ház és bábszínház már csak hab a tortára, melyek miatt apróbb emberekből is több kószál arra a szokásosnál. Az átkelő veszélyessége régóta megoldhatatlan feladatnak bizonyul városunkban, alul- és felüljáró elképzelhetetlen, csak úgy, mint a lámpásítás – kanyar után hirtelen megállítani autókat nagyjából egyet jelentene a napi szintű koccanásokkal. 2009-ben, az akkori alpolgármesterünk összepókerezett nekünk egy, akkor még az országban is ismeretlen lámpa-szettet, ami napenergiát használva, az aszfaltba süllyesztve ad jelzőfényt a sötétben. Vagyis csak adna, a gyakorlatban inkább jelképes szinten működik a dolog, de hát ajándék nyihaha, tudjuk.

Most a Generali biztosító vetné be tudását, mintegy 5 millió forintból szeretnének csúszásgátló felületet kiépíteni az átkelő előtt. Ez több okból is kitűnő ötlet, egyrészt a burkolat piros színe figyelemfelkeltő, másrészt érdes felületének köszönhetően felére csökken a vészfékezés esetén fellépő féktávolság. Az ún. Living Road gyalogosvédelmi rendszer kiépítésével több hazai település után 2013-ban Egert szemelte ki magának a biztosítótársaság, akinek támogatási szándékát 23-án hagyja jóvá várhatóan az önkormányzat.

[infos]A 23-án jóváhagyott támogatási szándékról szóló hivatalos sajtóközlemény ide kattintva olvasható el.[/infos]
Nálunk nem lesz mögötte Hősök tere, de a burkolat így fog kinézni. Forrás: Generali biztosító

Nálunk nem lesz mögötte Hősök tere, de a burkolat így fog kinézni. Forrás: Generali biztosító

Szólj hozzá! 8 hozzászólás

  • Nándi szerint:

    1 gondolat, illetve kérdés.
    Csúszás gátló aszfalt, közlekedési lámpák, szeptemberben rendőrök a zebránál, stb. Sok-sok módja a balesetek megelőzésének. Szép, és, jó, és részben költséges megoldások.
    És most jön a kérdésem!
    Miért nem lehet megcsinálni azt , amit a franciák is alkalmaznak. A gyalogátkelőhelyeket kiemelik kb 8-10 cm-rel az úttest síkjából. Az autós már messziről látja, mert színes festéssel van ellátva. Lassít, mert nem akarja szarrá tenni a futóművét a kocsinak. De így a gyalogosokat se üti el! Milyen egyszerű. A lakott területen való sebesség korlátozás is megoldott, mert nem nagyon van idő az egyik átkelőtől a másikig 50 felé gyorsítani.
    Miért nem alkalmazzák ezt nálunk is?????
    1 helyen van ilyen a városban az Eventus mögött, a Cifrakapu téren.

  • Imre szerint:

    8-10 centi ???
    Nincs így is elég kátyú még ott is lassítsak mégjobban, tökéletesen elég ez a fajta burkolat max még macskaszemeket tudnék elképzelni ami van a felezővonalnál, csak keresztbe.

  • Ricsi szerint:

    Egy sárga villogó kellene a kanyarba, vagy a piros sáv már onnan kezdődjön de egy szimpla gyalogátkelőhely jelzés felfestése is sokat segítene már a kanyar előtt

  • Névtelen szerint:

    Veletlenul eppen itt vagyok Parizsban.(Az iden mar masodszor, es hosszabb idore. Nem turistakent.)En meg Parizsban, a periferiken belul (korgyuru) sehol nem mentem at kiemelt magassagu zebran!!! Lehet, hogy a videken talalhato ilyen is? Nem eletszeru. Aki egy kicsit is ismeri az itteni kozlekedest, ezt a “megoldast” tartana a legrosszabbnak.

    • Nándi szerint:

      Menj el vidékre. Sorban fogsz ilyenekkel találkozni. Elég sokat utaztam, fuvaroztam arra. Két dolog volt ami nem tetszett, de tök igazuk volt ezekkel kapcsolatban. Az egyik, hogy rengeteg településen működik automata trafipax. A település két végén, és esetleg még bent a településen is. Hozzá tartozik, hogy mindenhol előjelző táblák figyelmeztetnek, és nincsenek eldugva, hanem jól látható helyen vannak. (Ennek ellenére, főleg éjjel elég sokszor bele szaladtam, és villantak rám :( ) A másik pedig a fentebb említett gyalogátkelő megoldás. Kék fehér, vagy piros fehér csíkozással jól láthatóan jelzik, így van idő lassítani. Egyébként a gyalogátkelőkön 30 km/h a megengedett sebesség! Bár a lassítás miatt nem is nagyon tudsz többel menni.
      Mint írtam, én sem rajongtam ezekért, de vitathatatlanul hasznos, és egyszerű megoldások a balesetek elkerülésére.

  • Egri szerint:

    A síkban kiemelésnél egyszerűbben is meg lehet oldani.A piros szín jó, a fentről jövőknek már a kanyar előtt jóval a zebra előtt fel kéne festeni az aszfaltra mindkét sávba színessel mint Erdélyben.A zebrát szélesebbre venni, keresztben is keretben kéne felfesteni (bekeretezni) Ez már elég figyelemfelkeltő.
    Így:
    http://kepfeltoltes.hu/130519/zebra_fest_s2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/130519/zebra_fest_s24_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/130519/zebra_fest_s244_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/130519/zebra_fest_s244h_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/130519/zebra_fest_s_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Hozzászólás írása

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..